وزارتخانه‌های اقتصاد و ورزش برای تامین ارز باشگاه‌های فوتبال تفاهم‌نامه امضاء می‌کنند

وزارتخانه‌های اقتصاد و ورزش برای تامین ارز باشگاه‌های فوتبال تفاهم‌نامه امضاء می‌کنند

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت که قرار است تفاهم‌نامه‌ای بین دو وزارتخانه اقتصاد و ورزش برای تامین ارز مورد نیاز باشگاه‌هایی صورت گیرد که برای سفر خارجی و حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی به ارز نیاز دارد.

محمدمهدی فروردین در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: بنده به عنوان رئیس فراکسیون ورزش و آقای پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نشستی با معاون بانکی وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی سازی و مدیر باشگاه پرسپولیس داشتیم و در این جلسه بحث نحوه پرداخت مطالبات ارزی باشگاه‌های ورزشی مطرح شد، آنها برای آزاد کردن ارز به دلایلی همچون تحریم با مشکل مواجه هستند.

وی ادامه داد: این باشگاه‌ها برای خارج شدن از کشور به ارز نیاز دارند که فقط شامل دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هم نمی‌شود مثلا باشگاه‌های فولاد و سپاهان هم به عنوان نماینده‌های ایران در لیگ آسیا شرکت می‌کنند، آنها نیز برای حضور در تورنمنت‌ها و سفرهای خارجی به ارز احتیاج دارند، بر این اساس مقرر شد دو وزارتخانه اقتصاد و ورزش برای تامین ارز مورد نیاز باشگاه‌ها تفاهم‌نامه امضا کنند.

رئیس فراکسیون ورزش همچنین بیان کرد: علاوه بر این، دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مطالباتی از دولت دارند که قرار بر پیگیری آن شد همچنین از دستگاه‌های غیردولتی و یا خصولتی مثل همراه اول مطالبات ریالی و ارزی دارند لذا مقرر شد نشست مشترکی برای حل مشکل پرداخت مطالبات با رئیس همراه اول و وزیر ارتباطات تشکیل شود.  

بر قراردادهای باشگاه‌های صنعتی نظارت می‌شود

فروردین با اشاره به موضوع دیگر مطرح شده در این جلسه اظهار کرد: با توجه به این‌که در آستانه فصل جدید لیگ فوتبال و سایر ورزش‌ها هستیم قرار براین شد که نظارتی بر قراردادهای منعقده باشگاه‌های صنعتی صورت گیرد یعنی همان باشگاه‌هایی که از طریق صنایع حمایت می‌شوند.

وی توضیح داد: در سالیان اخیر باشگاه‌های خصوصی متضرر شدند چون باشگاه‌های صنعتی دستمزد مربیان و بازیکنان را بی‌رویه بالا برده‌اند و عملا رقابت عادلانه‌ای برای جذب بازیکن و مربی و پرداخت دستمزد صورت نگرفته است لذا مقرر شد هفته آینده جلسه مشترکی برگزار شود تا تیم‌های صنعتی تحت مکانیزم مشخصی هزینه کنند، در چنین شرایطی سایر باشگاه‌ها همچون پرسپولیس و استقلال تابع این تصمیم خواهند شد.

فروردین ادامه داد: یکی از دلایل افزایش دستمزد دو باشگاه پرسپولیس و استقلال این است که توان رقابت با باشگاه‌های صنعتی را ندارند به همین دلیل وقتی به دنبال جذب بازیکنی بودند یک باشگاه صنعتی رقم بالاتری را پیشنهاد می‌دهد.

رئیس فراکسیون ورزش همچنین تصریح کرد: درباره مطالبات بازیکنان و مربیان هم قرار شد مطالبات را بروز کرده و در قالب تهاتر بین‌ وزارتخانه‌ای رد و بدل کنند لذا پرداخت مطالبات بازیکنان و مربیان به صورت تهاتر صورت می‌گیرد و برای حضور باشگاه‌ها در خارج از کشور جهت شرکت در مسابقات هم تفاهم‌نامه‌ای بین دو وزارت اقتصاد و ورزش برای تامین ارز آنها صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *