مرگبارترین مهاجمان لیگ برتر

مرگبارترین مهاجمان لیگ برتر

ارلینگ هالند با درخشش فوق تصورش در این فصل لیگ برتر به صدر فهرست مرگبارترین مهاجمان تاریخ لیگ برتر رسید.

به گزارش سادس و به نقل از آنالیز، زدن بیست گل در لیگ در یک فصل برای هر فوتبالیست آرزوی بزرگی است و بسیاری از بازیکنان برتر – به عنوان مثال مایکل اوون – هرگز در دوران حرفه‌ایشان به این هدف نرسیدند. فقط مرگبارترین مهاجمان می‌توانند به رقم ۳۰ گل برسند؛ اتفاقی که تنها یازده بار در تاریخ لیگ برتر و تنها توسط ۹ بازیکن رخ داده است. ارلینگ هالند این کار را در اولین فصل حضورش در لیگ برتر انجام داد. هالند اولین بازیکنی است که از سال ۱۹۳۱ تاکنون بیش از ۵۰ گل در تمام مسابقات در یک فصل بین تیم‌های انگلیسی به ثمر رسانده است. او می‌تواند شمار گل‌های خود را در ادامه نیز بیشتر کند.

مرگبارترین مهاجمان لیگ برتر

آلن شیرر ۱۹۹۵-۱۹۹۴(۳۴ گل)

آلن شیرر فصل قبل از آن ۳۱ گل به ثمر رسانده بو اما این برای مهر و موم‌کردن کفش طلای لیگ برتر کافی نبود و توپ طلا به اندی کول رسید. با این حال هر دو بازیکن نماینده باشگاه‌های در حال رشدی بودند که به دنبال خدشه‌دارکردن هژمونی درخشان جدید منچستریونایتد در صدر فوتبال انگلیس بودند. شیرر نه‌تنها در فصل بعد گل‌های بیشتری نسبت به کول به ثمر رساند، که تیم بلکبرن را نیز به اولین قهرمانی لیگ از سال ۱۹۱۴ رساند.

شیرر در ۴۲ بازی ۳۴ بار گلزنی کرد که بسیار قابل توجه است. او در تمام ۴۲ بازی لیگ از ابتدا در ترکیب قرار گرفت و تنها دو بار تعویض شد. شیرر رکورد ۲۶۰ گل در لیگ برتر را در دوران بازی خود به ثمر رساند و تاکنون برترین گلزن تاریخ لیگ برتر بوده است.

مرگبارترین مهاجمان لیگ برتر

اندی کول ۱۹۹۴-۱۹۹۳ (۳۴ گل)

یکی از طرح‌های منچستریونایتد برای مقابله با بلکبرن، خرید اندی کول، دارنده کفش طلای لیگ، با ۳۴ گل از نیوکاسل در ژانویه ۱۹۹۵ بود. شگفتی زیادی وجود داشت که نیوکاسل چطور خیلی راحت ستاره خود را رها کرد. کول در مجموع ۳۴ گل و ۱۳ پاس گل در فصل ۹۴-۱۹۹۳ ثبت کرد که شاهکار بی‌نظیری بود. حتی جالب‌تر اینکه هیچ‌یک از ۳۴ گل کول در آن فصل، پنالتی نبود و زمانی که سال ۲۰۰۸ فوتبال خود را در لیگ برتر به پایان رساند، تنها یکی از ۱۸۷ گل او در لیگ برتر از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده بود!

کول دوران حرفه‌ایش را با پنج قهرمانی در لیگ برتر، یک لیگ قهرمانان اروپا، دو جام حذفی و یک جام اتحادیه به پایان رساند.

مرگبارترین مهاجمان لیگ برتر

ارلینگ هالند ۲۳-۲۰۲۲ (۳۴ گل*)
ارلینگ هالند با گلش به آرسنال رکورد گلزنی در لیگ برتر بیست تیمی را شکست. چهار روز بعد با گلزنی برابر فولام به رکورد آلن شیرر و اندی کول (۳۴ گل) رسید. این رکورد به احتمال فراوان توسط هالند در فصل جاری شکسته خواهد شد. منچسترسیتی هنوز شش بازی در لیگ برتر در این فصل خواهد داشت.

گل هالند در پیروزی مقابل فولام، پنجاهمین گل او در تمام رقابت‌ها در اولین فصل حضورش در انگلیس بود. هالند پس از اندی کول و کوین فیلیپس، سومین بازیکن لیگ برتری است که در اولین فصل خود حداقل ۳۰ گل به ثمر رسانده است.

چهار هت‌تریک توسط هالند در این فصل به ثمر رسیده است. تنها بازیکنی که در یک فصل لیگ برتر بیشتر از او هت‌تریک کرد، آلن شیرر بود که پنج بار در یک فصل موفق به این کار شد. احتمال شکسته‌شدن این رکورد نیز وجود دارد.

مرگبارترین مهاجمان لیگ برتر

محمد صلاح ۱۸-۲۰۱۷ (۳۲ گل)

از سال ۱۹۹۵ تعداد تیم‌ها در لیگ برتر کاهش پیدا کرد و تیم‌ها در پایان فصل ۳۸ بازی انجام می‌دهند. تا مدت‌ها به نظر می‌رسید که زدن ۳۱ گل یک امر بعید است تا اینکه لیورپول در تابستان ۲۰۱۷ تصمیم گرفت محمد صلاح را که قبلا در چلسی و رم بود، به لیگ برتر بازگرداند تا در کنار سادیو مانه و روبرتو فیرمینو در خط حمله باشد.

این بازیکن مصری در اولین بازی باشگاهی خود در واتفورد گلزنی کرد و در پایان این فصل به رقم خیره‌کننده ۳۲ گل در این فصل رسید. در لیگ قهرمانان اوضاع برای او خوب پیش نرفت و در فینال مصدوم شد و از زمین بازی بیرون رفت. فصل ۱۸-۲۰۱۷ صلاح در لیگ یکی از بهترین‌ فصل‌های اوست که تا به حال در لیگ برتر انگلیس از یک مهاجم دیده شده است.

مرگبارترین مهاجمان لیگ برتر

لوئیس سوآرس ۱۴-۲۰۱۳ (۳۱ گل)

صلاح در فصل ۱۸-۲۰۱۷ از سه بازیکن ۳۱ گله‌ای پیشی گرفت و یکی از آنها لوئیس سوارس بازیکن قبلی لیورپول بود. این بازیکن اروگوئه‌ای تا اواخر سپتامبر منتظر ماند تا گلزنی‌هایش را شروع کند. این وقفه نه به دلیل شروع کند یا مصدومیت، بلکه به دلیل اتمام محرومیت ۱۰ بازی‌ای بود که به دلیل گازگرفتن برانیسلاو ایوانوویچ صادر شد. این بدان معنا بود که سوآرس در فصل ۱۴-۲۰۱۳ تنها توانست در ۳۳ بازی لیگ برتر به میدان برود اما مطمئناً زمان از دست رفته را جبران کرد.

او ماه اکتبر مقابل وست‌بروم و در ماه مارس برابر کاردیف هت‌تریک کرد و در مقابل نوریچ‌سیتی با چهار گل به بهترین شکل به استقبال کریسمس رفت. در واقع او در ماه دسامبر ۱۰ گل به ثمر رساند که یک رکورد در لیگ برتر برای یک ماه است. آخرین گل او در لیگ برتر و در واقع آخرین گل دوران حرفه‌ای او در انگلیس، در تساوی ۳-۳ مقابل کریستال پالاس در سلهرست‌پارک در بازی ماقبل آخر لیورپول به ثمر رسید. سوآرس با اشک زمین و بلافاصله پس از آن لیورپول را ترک کرد. در جام جهانی ۲۰۱۴ دوباره یک بازیکن دیگر را گاز گرفت تا یک فصل دیوانه‌وار  برای او به پایان برسد. اما واقعا چه فصلی بود!

مرگبارترین مهاجمان لیگ برتر

کریستیانو رونالدو ۲۰۰۸-۲۰۰۷ (۳۱ گل)

ترکیب رونالدو با وین رونی و کارلوس توس باعث هراس هر خط دفاعی شده بود و رونالدو توانست با زدن ۳۱ گل این فصل را به بهترین شکل به پایان ببرد و در نهایت راهی رئال مادرید شد و ماشین گلزنی‌اش بیش از پیش روی دور افتاد.

او سال ۲۰۰۹ از منچستریونایتد به رئال مادرید رفت و در همان فصل نخست ۲۶ بار دروازه حریفان را باز کرد که رکورد بسیار خوبی هم به حساب می‌آمد اما در همان فصل بود که نتوانست به رکورد ۳۰ گل در یک فصل برسد. رونالدو در تمامی فصل‌های بعد از آن موفق شده بیش از ۳۰ گل در یک فصل بزند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *