تفاهم نامه همکاری میان مرکز ملی فرش ایران و پارک علم و فناوری استان قم به امضاء رسید

سادس/قم نشست هم‌اندیشی همکاری میان پارک علم و فناوری استان قم و مرکز ملی فرش دستباف با هدف همکاری و مشارکت در پانزدهمین المپیاد فرش دستباف برگزار شد.

سه شنبه دوازدهم اردیبهشت ماه در نشست هم‌اندیشی همکاری میان پارک علم و فناوری استان قم و مرکز ملی فرش دستباف، دکتر خیرالله رهسپار فرد، رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری اولویت مهم سال جاری پارک خواهد بود، بیان کرد: فرش دستباف هنر صنعتی بسیار گسترده و پیچیده‌ای است که ارکان متنوعی دارد و باید چرخه تهیه و تولید الیاف، طراحی و رنگ بندی، بافت و فروش در قالب زیست بوم فناوری تعریف شود تا بتواند نیاز و سلیقه مخاطب خود را تامین کند.

وی افزود: ما در نظر داریم برای شرکت کنندگان پانزدهمین المپیاد فرش دستباف تور فناورانه جهت بازدید از هسته‌های فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی برپا نماییم.

وی تصریح کرد: در نظر داریم تا به چهار نفر از شرکت کنندگان برگزیده در زمینه ایده‌های خلاقانه و نوآورانه در چهار گرایش رنگرزی، بافت، طراحی و مرمت فرش دستباف، جوایز نفیسی هم زمان با برگزاری المپیاد اهدا کنیم.

فرح ناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه این مرکز تاکنون ارتباطات خوبی با مراکز علمی و پارک علم و فناوری مختلف در کشور داشته، گفت: از ظرفیت‌های شما در بحث تجاری‌سازی و صادرات فرش دستباف استقبال می کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *