افزایش چشمگیر آمار خودکشی در نوجوانان آمریکایی

بنابر داده‌های یک مطالعه جدید، میزان خودکشی در میان نوجوانان آمریکایی در ۱۰ سال گذشته دو برابر شده است.

به گزارش سادس به نقل از مدیکال اکسپرس، بر اساس داده های یک مطالعه جدید، خودکشی در میان  نوجوانان کم سن در ایالات متحده از سال‌ها قبل از همه‌گیری کرونا نیز رو به افزایش بوده است.

طبق داده‌های این مطالعه جدید، استرس مدرسه، رسانه‌های اجتماعی و اسلحه به عنوان عوامل بالقوه در زمینه خودکشی نوجوانان در این کشور مطرح بوده اند.

متخصصان دریافتند که بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ میلادی، میزان خودکشی در میان نوجوانان ۱۳ و ۱۴ ساله در سراسر این کشور بیش از دو برابر شده و از تقریباً دو مرگ در هر ۱۰۰ هزار نوجوان در سال ۲۰۰۸، به پنج مورد در هر ۱۰۰ هزار نوجوان طی یک دهه بعد رسیده است.

یکی از متخصصان این مطالعه در این زمینه گفت: در واقع خودکشی در حال حاضر عامل اصلی مرگ و میر برای نوجوانان ۱۳ و ۱۴ ساله در ایالات متحده است.

این مطالعه که اخیرا به صورت آنلاین در Annals of Pediatrics and Child Health منتشر شده در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده در مورد بهزیستی روانی کودکان در ایالات متحده مورد بحث قرار می گیرد.

متخصصان همچنین تاکید کردند که این مطالعه، زنگ خطر دیگری است، اوضاع در حال بهبود نیست و وضعیت نوجوانان همچنان در حال بدتر شدن است.

به گفته متخصصان، تاکنون در مورد تأثیرات بیماری همه‌گیر کووید۱۹ بر سلامت روان کودکان بسیار گفته شده است. با این حال این همه‌گیری به مشکلاتی افزوده است که مدت‌هاست وجود داشته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *