نسل جدید فوتبال برازجان امیدها را زنده کرد

نسل جدید فوتبال برازجان امیدها را زنده کرد

سادس/بوشهر سال‌های زیادی از روزگار پر شور استادیوم تختی برازجان می‌گذرد. از روزهای خاطره انگیز “تاج” و “هما” تا دهه شصت که تنها دلخوشی که نه، تنها سرگرمی مردم نشستن روی سکوهای سیمانی بود و تماشای فوتبالی که نه خیلی حرفه‌ای بود و نه آن‌قدر آماتور که از یادها برود. هرچه بود لقمه گلوگیری بود برای رقبایی که حداقل لَنگ زانوبند و استوک ورزشی نبودند.

حالا اما از آن دوران سال‌ها گذشته، خواسته یا ناخواسته از آن تیم‌ها فقط تعدادی عکس گوشه کنار آلبوم‌ها به یادگار مانده است. از “تابان” و “هما” تا “دخانیات” و “اتحاد” و چندین و چند تیم دیگر هیچ رد و اثری نیست. استادیوم پیر تختی هم مثل هر موجود پیری که از رونق عهد جوانی افتاده، روزگار سرد و ساکتی را سپری می‌کند. جز یکی دو جرقه که آن‌ هم زود خاموش شد، تمام این سال‌ها فوتبال برازجان خالی از هر اتفاق چشمگیری بود. انگار نه انگار روزگاری هر کوچه و محله این شهر تیمی داشت و کُری فوتبالی بین بچه‌های نسل دهه چهل و پنجاه جز پرسپولیس و استقلال شامل تیم‌های خودی هم می‌شد.

یکی دو دهه بعد این “برق” برازجان بود که یک‌بار قهرمان رده جوانان کشور شد. همین و تمام.

فوتبال برازجان همین یک جرقه بود تا امروز که نونهالان “پارس” چراغ فوتبال را دوباره روشن کرده‌اند و با عملکرد خیره کننده خود غول‌های صنعتی فوتبال ایران را یکی پس از دیگری کناره زده‌اند.

حالا بچه‌های “پارس” یک پای فینال مسابقات نونهالان کشور هستند. باشگاهی که به معنای واقعی کلمه آکادمیک است و با تمام کمبودها و بی مهری‌ها توانسته است تیمی به فوتبال کشور معرفی کند که بیشترین سهم بازیکن بومی را بین تیم‌های رقیب داشته باشد.

اصغر ایمان نژاد مربی جوان و بومی پارس در گفت‌وگو با خبرنگار سادس گفت: لیگ برتر نونهالان، در چهار گروه ۸هشت تیمی برگزار شد که برای اولین بار به عنوان نماینده استان بوشهر، مقتدرانه ۲ هفته قبل از پایان دور گروهی به عنوان صدرنشین از گروه خود صعود کردیم. در مرحله بعد که به صورت رفت و برگشت بود توانستیم تیم خوب دوستی مهر تهران را پشت سر بگذاریم و به نیمه نهایی برسیم.

به گزارش سادس، تیم پارس توانست در دور نیمه نهایی از سد محکم سپاهان اصفهان عبور کرده و خود را به عنوان فینالیست رقابت های لیگ برتر معرفی کند. آنها حالا باید رو در روی‌ یکی از قطب‌های فوتبال پایه کشور یعنی فولاد خوزستان قرار بگیرند.

سرمربی پارس ضمن بیان این نکته که اعضای تیم و بازیکنان پارس از روحیه و آمادگی مناسب برای مسابقه نهایی برخوردار هستند افزود: ما در مرحله گروهی با تیم فولاد خوزستان هم گروه بودیم و شناخت کافی نسبت به هم داریم. فولاد از تیم‌های خوب و حرفه‌ای کشور هست و سال گذشته هم قهرمان این مسابقات بود. قطعاً بازی بسیار سختی خواهد بود ولی با توکل بر خدا برای کسب موفقیت وارد میدان خواهیم شد.

ایمان نژاد با اشاره به فاصله زمانی اندک بین دور نیمه نهایی و بازی فینال گفت: اردوی خاصی نمی‌شد برای این بازی در نظر گرفت.اما تلاش کردیم در این مدت کم نیز از لحاظ ذهنی و فنی بچه‌ها را آماده نگه داریم.

وی ضمن اشاره به مشکلات و مسائل عدیده‌ای که این باشگاه در مسیر لیگ با آنها روبه‌رو بوده است، اظهار کرد: متاسفانه یک سری مسایل وجود دارد که به دلیل حساسیت بازی و اینکه دوست نداریم تیم را وارد حاشیه کنم، فعلا در این مورد صحبتی نمی کنم. متأسفانه به جای حمایت از تیم برخوردهایی صورت گرفت که باعث رنجش اهالی ورزش و فوتبال برازجان شد.

اصغر ایمان نژاد جایگاه کنونی تیم پارس را حاصل زحمات چندین ساله آکادمی و مدرسه فوتبال پارس دانست و افزود: از خانواده های بازیکنان ، مربیان آکادمی و مدیران مجموعه پارس تشکر می‌کنم که امکانات لازم و موجبات موفقیت تیم را فراهم کردند.» 

تبه گزارش سادس، فینال رقابت های لیگ برتر نونهالان کشور روز دوشنبه یازدهم اردیبهشت بین ۲ تیم پارس برازجان و فولاد خوزستان انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *