عامل انسانی علت شروع ۸۸ درصد حریق‌ها/ نباید بقا را قربانی رفاه کرد

سادس/گلستان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد بالای ۸۸ درصد علت شروع حریق‌ها در سال گذشته عوامل انسانی غیرعمدی بوده است.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی امروز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت در آیین بهره‌برداری از تجهیزات اطفای حریق گلستان اظهار کرد: گلستان از لحاظ همدلی و انسجام مدیریتی در حوزه محیط‌زیست یکی از بهترین استان‌ها است.

وی با بیان اینکه اگر در حوزه محیط زیست پیش‌بینی و پیشگیری خوبی انجام نشود و کار به مقابله و برخورد برسد باید هزینه هنگفتی بپردازیم، افزود: در بسیاری از مقوله‌های محیط زیستی دیگر بازگشتی وجود ندارد برای مثال اگر درخت بلوط از بین برود و یا آب زیرزمینی نابود شود دیگر قابل برگشت نیست.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه محیط زیست عامل بقا است و نباید بقا را با رفاه عوض کرد، افزود: حیات محیط زیست صرفا متعلق به انسان نیست و مسئله زندگی جانوران و حیات‌وحش را هم شامل می‌شود.

محبت‌خانی به بی‌مهری‌ها نسبت به محیط زیست انتقاد کرد و متذکر شد: محیط زیست بارها از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده اما آنچنان مورد توجه قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: سال گذشته بالغ‌بر ۷۶ حریق در مناطق چهارگانه محیط زیست در سطح کشور رخ داده و بالای ۸۸ درصد علت شروع حریق عوامل انسانی غیرعمدی بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه چهار درصد حریق‌ها غیرعمدی است، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد برای کاهش آتش‌سوزی‌ها، ارتقای فرهنگ‌سازی در حفاظت از محیط زیست در جامعه اثرگذاری بهتری داشته باشد.

محبت‌خانی با بیان اینکه با کسانی که اقدام به آتش‌سوزی عمدی می‌کنند تعارف نداریم،تصریح کرد: کارت همیار محیط زیست برای نیروهای داوطلب و مردمی محیط‌زیست صادر شده و در صورت بروز حادثه از آنها حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه باید در جایگاه مدیران و انتخاب فرماندهان دقت بیشتری کرد، بیان کرد: بسیاری از چالش‌ها در حوزه‌های مختلف ناشی از ضعف مدیران است و به نظر می‌رسد در انتصابات باید دقت بیشتری کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *