شهدای دانش‌آموز و معلم چراغ راه انسان‌ها و انقلاب هستند

سادس/لرستان مشاور امور زنان وزیر آموزش‌وپرورش گفت: شهدای دانش‌آموز و معلم چراغ راه انسان‌ها و انقلاب هستند.

رابعه امامی رضوی امروز نهم اردیبهشت‌ماه در مراسم یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموزی بروجرد که در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند نظر خاص به شهدا دارد و در قرآن نیز مقام شهید بارها گوشزد شده است.

وی تصریح کرد: لرستان از استان‌های شهیدپرور در کشور است که دارای شهدای بزرگی مانند شهید بروجردی، معلمان و دانش‌آموزان شهید بوده که زبانزد ملت ایران است.

مشاور امور زنان وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: لرستان بالغ‌بر ۶ هزار ۵۵۱ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و دارای ۱۰۰۰ شهدای دانش‌آموز، ۸۶ نفر دختران شهید و ۹ معلم زن شهید است.

امامی رضوی اضافه کرد: شهدای دانش‌آموز و معلم چراغ راه انسان‌ها و انقلاب هستند باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم شهدا مانند نوری در زندگی ما هستند باید نور شهدا را در زندگی پرفروغ کنیم.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم قابلیت پرفروغ نور شهدا را در دل‌هایمان زنده کنیم، افزود: روز معلم به نام استاد شهید مطهری مزین شده زیرا او استاد جامعه بود که با کتاب‌ها، مقالات و سخنرانی‌های خودآگاهی به ملت داد.

مشاور امور زنان وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: کتاب‌های استاد مطهری به‌گونه‌ای است که در زمان حاضر نیز از آن می‌توان استفاده کرد.

امامی رضوی ادامه داد: کلاس درس محل عبادت و سجده‌گاه ما است و باید با وضو وارد کلاس شویم و با بندگی و ارتباط باخدا با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنیم.

وی اظهار کرد: نیاز انسان‌ها با یکدیگر متفاوت است چون نسل‌ها با ابزارهای مختلف روبرو هستند باید با به‌روزرسانی اطلاعات خود کلاس‌ها را محل عبادت و ارتباط باخدا قرار دهیم زیرا دانش‌آموزان بهترین ارزیاب هستند که نگاهشان به معلمان است که تأثیرپذیر باشند.

مشاور امور زنان وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: معلم اثرگذارترین فرد برای دانش‌آموزان است و معلم باید الهی عمل کند.

امامی رضوی خطاب به دانش‌آموزان دختر، گفت: دانش‌آموزان به هویت ایرانی اسلامی خود بها بدهند و به خود افتخار کنید چون ایران بردوش شما بالنده خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *