بهره برداری سالانه ۴۰۰ هزار بیمار از محصولات بانک سلول، بافت و اعضا پزشکی قانونی

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از بهره برداری سالانه ۴۰۰ هزار بیمار از محصولات بانک سلول، بافت و اعضا پزشکی قانونی خبر داد.

به گزارش سادس، در دیدار رییس سازمان پزشکی قانونی کشور و مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری زمینه همکاری های مشترک در جهت توسعه فعالیت ها و ساخت تجهیزات جدید پزشکی قانونی بررسی شد. در این دیدار که روز سه شنبه پنجم اردیبهشت ماه و با هدف بررسی ظرفیت های صندوق نوآوری در جهت توسعه فعالیت های تحقیقاتی و تولیدات دانش بنیان سازمان صورت گرفت، دکتر عباس مسجدی توضیحاتی در خصوص وظایف و خدمات این سازمان، پیشرفت های آن در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری، به ویژه در سال های اخیر، و تهیه و تولید تجهیزات و دستگاه هایی همچون کیت های ژنتیک، هموژنایزر و اتوسمپلر ارائه کرد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات سازمان در جهت فراوری بافت، بر اهمیت این موضوع تأکید کرد و گفت: با توجه به فعالیت بانک سلول، بافت و عضو مرکز تحقیقات پزشکی قانونی و بهره برداری سالانه حدود ۴۰۰ هزار بیمار از بافت و اعضای تهیه شده در این بانک، حرکت در مسیر راه اندازی واحد فراوری بافت نیز در مرکز تحقیقات آغاز شده که امیدواریم با رفع برخی موانع به زودی شاهد ارائه اولین محصول فراوری بافت سازمان به بازار باشیم.

در ادامه این دیدار دکتر محمدصادق خیاطیان مدیرعامل صندوق فناوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز با ابراز خرسندی از اقدامات و پیشرفت های سازمان پزشکی قانونی کشور، در خصوص بررسی زمینه های همکاری مشترک و کمک به توسعه هر چه بیشتر خدمات سازمان قول همکاری و مساعدت داد.

وی همچنین با اشاره به امکانات و توانمندی های صندوق، توضیحاتی در خصوص بسترها و زمینه های کمک صندوق به سازمان در قالب ارائه تسهیلاتی همچون وام و یا سرمایه گذاری ارائه کرد.

گفتنی است در این دیدار مقرر شد به منظور بررسی زمینه های مشترک همکاری و ایجاد و گسترش همکاری های مشترک، جلسات کارشناسی با محوریت رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی و معاون توسعه صندوق نوآوری برگزار شود.

در این جلسه از مدیرعامل و معاون توسعه صندوق جهت بازدید فنی از مرکز تحقیقات و بخش های برداشت بافت، مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران و آزمایشگاه های تخصصی سازمان دعوت به عمل آمد تا ضمن آشنایی هر چه بیشتر آنان با خدمات پزشکی قانونی، در خصوص نحوه همکاری و مساعدت ها در جهت توسعه فعالیت و خدمات سازمان تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *