ظرافت‌ها و جذابیت‌های اصفهان را به جهان معرفی کنیم

سادس/اصفهان رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت‌: باید ظرافت‌ها و جذابیت‌های شهر اصفهان را باید بیشتر به کشور و جهانیان معرفی کنیم، اصفهان میراث‌دار هنر عالم و حکیمی همچون شیخ‌بهایی است و از این بابت هفته فرهنگی اصفهان در این بازه زمانی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور، امروز (چهارشنبه، ۶ اردیبهشت‌ماه) در نشست هم‌اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی شورای اسلامی مراکز استان کشور و چهارمین اجلاس شهرهای حماسه‌ساز انقلاب اسلامی در اصفهان، اظهار کرد: باتوجه به به تعبیر مقام معظم رهبری شهر اصفهان، شهر شهیدان، جهاد، هنر و شهر علم و عالمان فرهیختگان است. همچنین دانشنامه‌ تخت فولاد تنها بخشی از آسمان فروزان عالمان اصفهان و ویژگی‌های این شهر را معرفی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه درباره ویژگی‌ها و توصیف شهر اصفهان نزدیک به هزار جلد کتاب در تاریخ نوشته شده است، افزود: تاکنون هیچ شهری پیدا نشده که   ویژگی‌های یک شهر را این چنین توصیف کند. اما بازهم باید ظرافت‌ها و جذابیت‌های شهر اصفهان را باید بیشتر به کشور و جهانیان معرفی کنیم، اصفهان میراث‌دار هنر عالم و حکیمی همچون شیخ‌بهایی است و از این بابت هفته فرهنگی اصفهان در این بازه زمانی برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان درخصوص میزبانی از رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها توضیح داد: برگزاری این نشست در اصفهان و در ماه اردیبهشت از دو جهت مورد توجه است، نخست برگزاری هفته فرهنگی اصفهان و دوم آن که اردیبهشت، ماه رویایی شهر اصفهان است.

وی برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی را از اولویت‌های شورای اسلامی در دوره ششم دانست که پیش از این محقق نشده بود، تصریح کرد: امیدواریم برگزاری چنین نشست‌های هم‌اندیشی در کنار تبادل نظر و انتقال تجربیات، ارائه پیشنهادها و راهکارها، بستری برای زندگی بهتر مردم ایجاد می‌کند. ظرفیت‌های فرهنگی شورای اسلامی زیاد است، بنابراین از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو باید استفاده کرد.

مهروی‌پور، با تاکید بر اینکه لازمه ایجاد شرایط بهتر در شهرها، ریل‌گذاری صحیح مبتنی بر هم‌اندیشی است، گفت: شهرداری‌ها از زمانی که در باب فرهنگ و فرهنگسراها یا مباحث ورزشی و موضوعات اجتماعی شهر ورود کرده‌اند، به ارتقای سرانه ورزشی، تقویت موضوعات فرهنگی و حتی توسعه مباحث اجتماعی کمک‌های فراوانی انجام داده‌اند، به همین دلیل تلاش می‌کنیم نشست‌های هم‌اندیشی را به مجموعه‌های مشورتی که دارای ویژگی‌هایی از جمله قالب زمانی معین که بیشتر فصلی است و بر اساس چارچوب‌های مدرن و پیوسته برگزار کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *