انتخابات فدراسیون همگانی را سریعتر برگزار می‌کنیم

انتخابات فدراسیون همگانی را سریعتر برگزار می‌کنیم

سرپرست فدراسیون همگانی در نشست خبری که امروز سه شنبه در محل فدراسیون برگزار شد به تشریح برنامه‌های این فدراسیون در سال جاری پرداخت.

به گزارش سادس، علی خلیلی در این نشست اظهار کرد: سال گذشته ۳۰۱ برنامه در ۳۱ استان برگزار کردیم که نسبت به سال گذشته با وجود محدودیت ها رشد ۷ برابری داشتیم. 

وی گفت: همایش پیاده روی از دماوند تا خلیج فارس را سال گذشته برگزار کردیم. همچنین طرح ورزش خیابانی را برای توسعه ورزش همگانی در سطح کشور برگزار کردیم که پیش از این توسط وزارت ورزش این طرح اجرا می‌شد اما سال گذشته برای اولین بار در اختیار فدراسیون همگانی گذاشته شد. همچنین با همکاری سازمان امور اجتماعی وزارت کشور برنامه “طلایه داران خلیج فارس” را از خوزستان تا چابهار در دهه فجر با مشارکت ۱۶ شهر برگزار کردیم. 

خلیلی به برگزاری مسابقات ورزشی کارکنان دولت اشاره کرد و افزود: سال گذشته ورزش کارکنان را در اختیار فدراسیون همگانی گذاشتند که بیش ۳۱۷۱ نفر از کارکنان دولت در این مسابقات حضور داشتند. مرحله نهایی مسابقات را نیز در استان مازندران با حضور ۴۰۰۰ نفر بر گزار خواهیم کرد.

سرپرست فدراسیون ورزش همگانی تصریح کرد: در دهه فجر رویدادهای خوبی برگزار شد که از جمله می‌توان به برگزاری ۵۰۲۵ برنامه همگانی اشاره کرد. ۸۴۷ دوره آموزشی برای دانش افزایی و مربیگری داشتیم که مشارکت خیلی خوبی را در این زمینه شاهد بودیم، همچنین ۱۱ رویداد تخصصی ملی بانوان را داشتیم که شاهد رشد ۱۷ برابری بود.‌ اولین رویداد گردشگری را نیز در چابهار برگزار کردیم.

وی ادامه داد: سیاست های دفتر توسعه ورزش همگانی در راستای کاهش کم تحرکی است که اکنون کم تحرکی در بین مردان عدد ۶۹/۰۸ و در بین زنان ۷۳ درصد است که برای کاهش کم تحرکی نیاز به مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی هستیم.

خلیلی در ادامه به رویداد مینی‌فوتبال اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک مشارکت انبوه در این زمینه داریم به طوری که بیش از ۴۹۹۸ تیم تا به امروز ثبت نام کردند. این مسابقات در ۴۴۸ شهر و ۳۱ استان در چهار مرحله برگزار خواهد شد. اولین افتتاح ۱۴ اردیبهشت در بوشهر خواهد بود که این رویداد هفت ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ۴۹۱۹۱۶ نفر در این مسابقات مشارکت داشتند که ۸۸۶۵ تیم را بانوان تشکیل می‌دهند که این آمار در حال افزایش است. خراسان شمالی و کهکیلویه و بویر احمد بیشترین ثبت نام را داشتند.

وی در خصوص میزان اعتبارات در نظر گرفته شده، گفت: برآورد ما ۱۹ میلیارد برای برگزاری مسابقات مینی فوتبال است که این مسابقات به صورت رایگان برگزار می شود. همچنین جوایز پیش بینی شده برای این مسابقات برای تیم های اول تا سوم به ترتیب۲۰، ۱۵ و ۱۰ میلیون تومان است و برای سایر استانها که بیشترین مشارکت را داشته باشند نیز جوایزی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: هیچ اسپانسری نداشتیم و با کمک وزارت ورزش این مسابقات را برگزار می‌کنیم.

خلیلی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از آسیب دیدگی های احتمالی با بیمه معلم قرارداد داریم و به کسانی که بیمه ورزشی دارند خدمات پزشکی ارائه خواهیم کرد. 

سرپرست فدراسیون همگانی اظهار کرد: انجمن مینی فوتبال زیر مجموعه فدراسیون جهانی خود است و ارتباطی به فدراسیون فوتبال ندارد، سیاستی به کار بردیم که دسته‌جات مینی فوتبال را نیز راه‌اندازی کنیم و در این زمینه ستادی را در فدراسیون تشکیل دادیم تا آموزش لازم را در بخش مربیگری و داوری داشته باشیم. حتی تشکیل تیم ملی مینی فوتبال جزو برنامه های فدراسیون است که تصمیم داریم  این تیم در مسابقات جهانی ترکیه که ۳۰ اردیبهشت برگزار می شود، اعزام کنیم. همچنین منتخبین جام پرچم به مسابقات کازان روسیه که ۲۳ اردیبهشت برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

وی در پایان در خصوص زمان برگزاری انتخابات این فدراسیون گفت: بزودی کمیسیون داوران، مربیان و ورزشکاران تشکیل می‌شود که سعی داریم انتخابات فدراسیون را سریعتر برگزار کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *