کدام استانها در نوروز بیشترین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی را داشتند؟

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور با اشاره به تاثیر ۸۸ درصدی معاینه فنی در بهبود و رفع نقص خودروها، اسامی استانهایی که بیشترین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی را در ایام نوروز ۱۴۰۲ داشتند، اعلام کرد.

عبداله متولی در گفت‌وگو با سادس، در تشریح روند معاینه فنی در سال جدید گفت: در ایام نوروز امسال شاهد افزایش در مراجعه شهروندان برای اخذ گواهی معاینه فنی بودیم. معاینه فنی ۸۸ درصد در بهبود و رفع نقص خودروها مؤثر است. این در حالی است که طبق آمار جانشین پلیس راهور فراجا نقص فنی خودرو در ۵۰ درصد تصادفات کشور موثر بوده که این امر مؤید اهمیت معاینه فنی خودرو در جلوگیری از خسارات مالی و جانی برای مالکین و سرنشینان خودروها می‌باشد.

وی افزود: در ایام نوروز بیشترین مراجعه به مراکز معاینه فنی مربوط به استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان بوده است و کمترین مراجعه نیز به ترتیب در استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر و ایلام صورت گرفته است.

متولی ادامه داد: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پایان روز پنجم فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۴۱۵هزار و ۸۳۲ خودرو به مراکز معاینه فنی سراسر کشور مراجعه‌ نموده‌اند که این تعداد نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش ۱۱ درصدی را نشان می دهد.

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور تاکید کرد: از تعداد ۴۱۵ هزار و ۸۳۲ خودرو ۳۳۳ هزار و ۶۶۲ دستگاه خودرو موفق به اخذ گواهی معاینه فنی شده اند و تعداد ۷۷هزار و ۸۸۱ خودرو قادر به قبولی در آزمون های معاینه فنی نشده اند که از این تعداد، ۳۹ هزار و ۵۹۳ خودرو به دلیل نقص در سیستم ایمنی و ۳۸ هزار و ۲۸۸ خودرو نیز به دلیل آلایندگی در آزمون‌های معاینه فنی مردود شده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *