برنامه‌های هفته زمین پاک اعلام شد

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست برنامه‌های هفته زمین پاک را اعلام کرد.

به گزارش سادس محسن نقیلو با بیان اینکه  هدف از برگزاری هفته زمین پاک (از ۲ تا ۸ اردیبهشت) فراهم آوردن فضایی برای فعالیت‌های توسعه‌ای دوستدار زمین است که سلامت کره زمین و محیط آن را تضمین می کنند، اظهار کرد: شعار هفته زمین پاک در سال جاری، «سرمایه گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز » انتخاب شده است.

 وی آگاه سازی، فرهنگسازی، جلب مشارکت همگانی و ایجاد گفتمان مشترک را لازمه حفظ کره زمین و اکوسیستم آن دانست و افزود: برنامه‌های هفته زمین پاک در راستای افزایش مسوولیت پذیری یکایک شهروندان، مسئولان و برنامه‌ریزان در جهت ارتقای سلامت سیاره زمین پیش بینی شده است.  

نقیلو در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته تصریح کرد: در هفته زمین پاک، مدیران کل و معاونین حفاظت محیط زیست استان‌ها در مدارس استان خود سخنرانی می‌کنند و در مراسم صبحگاهی «زنگ زمین پاک» نواخته خواهد شد.

به گفته مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست، در این هفته علاوه بر افتتاح پروژه‌های مرتبط با هفته زمین پاک از دستگاه‌های برتر و سمن‌های فعال و برتر در این حوزه تقدیر خواهد شد.

نقیلو افزود: تولید و پخش محتوای مرتبط با اهمیت تفکیک زباله از مبدا و ممانعت از به جا ماندن زباله در طبیعت توسط شهروندان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این هفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مصادف شدن عید فطر با هفته زمین پاک و افزایش سفرهای هموطنان بعد از ماه مبارک رمضان، اقدام ملی مسیر سبز -ایران پاک که به مناسبت نوروز و سال جدید آغاز شده بود تا پایان شهریورماه  تمدید خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: در این هفته خانه‌های محیط زیست تلاش خواهند کرد نسبت به تبیین اقدامات دولت و مردمی سازی محیط زیست اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، هفته زمین پاک هرساله در کشور ما همزمان با دیگر کشورهای جهان از ۲ تا ۸ اردیبهشت ماه گرامی داشته می شود. این هفته فرصتی مغتنم است برای ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از زیست بوم و زیستگاهی که در آن زندگی بشری به رشد و بالندگی خواهد رسید و توجه به آن نقش انکارناپذیری را در نهادینه ساختن باور و اراده انسان برای داشتن و حفظ محیطی سالم دارد. 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *