فوتبال تنها زمین دوومیدانی را هم تصاحب می‌کند؟

فوتبال تنها زمین دوومیدانی را هم تصاحب می‌کند؟

دبیر فدراسیون دوومیدانی در مورد احتمال اجاره تنها زمین تخصصی دوومیدانی به فوتبال توضیحاتی ارائه داد.  

به گزارش سادس، دوومیدانی به عنوان رشته‌ای پایه و پرمدال، در قیاس با سایر کشورهای توسعه یافته، در ایران مورد توجه نیست و سرمایه‌گذاری در آن هم قابل مقایسه با رشته‌هایی چون فوتبال، کشتی و والیبال نیست.

در نتیجه کاستی‌های موجود، دوومیدانی از نظر سخت‌افزاری وضعیت مطلوبی ندارد و اغلب ورزشگاه‌ها زمین‌های خود را به فوتبال اختصاص می‌دهند که این موضوع ورزشکاران دوومیدانی را برای تمرین در پیست و زمین دچار چالش می‌کند.

مجموعه ورزشی «آفتاب انقلاب» در تهران تنها سایت تخصصی دوومیدانی کشور است که چنین موضوعی نشان دهنده اهمیت کم این رشته برای مسئولان ورزشی کشور است.

با وجود تمام محدودیت‌ها، چندی‌ است شایعه‌ای در مورد اجاره این مجموعه اختصاصی به گوش می‌رسد و گفته می‌شود قصد دارد با اجاره دادن زمین چمن مجموعه آفتاب انقلاب درآمدزایی کند. این خبر موجب نگرانی برخی از ورزشکاران شده چون با سختی‌هایی که برای تمرین وجود دارد درآمدزایی از تنها سایت دوومیدانی به معنی کاهش ساعات تمرینی ورزشکاران است.

هاشم خزایی، دبیر فدراسیون دوومیدانی در گفت‌وگو با سادس در این مورد گفت: سیاست‌های فدراسیون هنوز در قبال این چمن مشخص نیست و تعیین و تکلیف هم نشده است، اما فعلا چمن توان برگزاری رقابت‌های پرتابی خودمان را هم ندارد، چه برسد به برگزاری فوتبال.

از صحبت‌های دبیر این فدراسیون بر می‌آید که فعلا جای نگرانی برای ورزشکاران دوومیدانی نیست و این ورزشگاه در شرایط لازم برای اجاره به فوتبال نیست و باید دید فدراسیون در آینده چه تصمیمی درباره تنها مجموعه تخصصی دوومیدانی‌کاران دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *