انقلاب اسلامی در قبال ایتام آل محمد(ص) مسئول است

سادس/قم تولیت آستان مقدس و امام جمعه قم کمیته امداد را یکی از مفسران روح انقلاب دانست و گفت: فرزندان بدسرپرست که دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند شامل ایتام آل محمد(ص) محسوب می‌شوند که در انقلاب اسلامی باید برای حمایت تربیتی از این اقشار هم برنامه داشت.

چهارشنبه بیست و سوم فروردین ماه، آیت الله سید محمد سعیدی در بازدید از حماسه یتیم‌نوازی مردم قم، یکی از مفسران روح انقلاب را کمیته امداد امام خمینی(ره) دانست و بیان کرد: این انقلاب یک انقلاب مردمی و برای احیای مکتب اهل بیت(ع) است و یکی از ویژگی های مهم مکتب اهل بیت(ع) رسیدگی به محرومان و ایتام است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه انقلاب ما ریشه در ارتقا و نشر معارف الهی دارد و با رویکرد حمایت از محرومان حرکت خود را دنبال می‌کند، افزود: در دعاهای ماه مبارک رمضان هم مسائل اقتصادی و کمک به محرومان مورد تأکید قرار گرفته است و باید برای کمک به محرومان با برنامه و نظم عمل کنیم و کمک ها از روی حساب و کتاب باشد.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) مرد جهاد در راه خدا بود و یکی از جلوه های جهاد ایشان جهاد در عرصه اقتصادی به نفع محرومین بود، گفت: ایشان علاوه بر کمک به فقرا با حفر چاه و ایجاد باغستان بلافاصله آنها را وقف محرومان می کردند و کمیته امداد پرچم دار این جنبه از جهاد امیرالمؤمنین(ع) است که جهاد در عرصه محرومیت زدایی است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه ایتام آل محمد مفهوم وسیعی دارد و طیف گسترده ای را در بر می گیرد، گفت: افرادی که از نظر تربیتی سرپرست درستی ندارند و دچار آسیب های اجتماعی می شوند شامل ایتام آل محمد محسوب می شوند و باید برای حمایت تربیتی از این اقشار هم برنامه داشت.

وی با بیان اینکه ۴۰ سال است که کمیته امداد خدمت می کند و مردم از این روند راضی هستند، گفت: اینکه کمک های مردمی در استان قم افزایش داشته به خاطر این است که قم حرم اهل بیت(ع) است و مردم این شهر تأسی بیشتری به سیره اهل بیت(ع) دارند.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه اجر شما در خدمات به مردم در نظام اسلامی است، گفت: خیلی ها در این نظام به مردم خدمت می کنند ولی خدا پرچم کمک به محرومان را به دست شما سپرده و این رزق و روزی است که خدا به شما داده است و هم در دنیا و آخرت برکاتی را برای شما به همراه خواهد داشت.

ویژه برنامه حماسه یتیم‌نوازی به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم و با هدف جذب حامی برای ایتام و محسنین همراه با پخش از شبکه نور از عصر چهار شنبه بیست و یکم رمضان تا بامداد پنجشنبه در میدان آستانه دنبال می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *