اعتراف مدیرعامل پروجا: سطح لیگ والیبال لهستان بالاتر از ایتالیاست!

اعتراف مدیرعامل پروجا: سطح لیگ والیبال لهستان بالاتر از ایتالیاست!

مدیرعامل تیم والیبال پروجا می‌گوید که لیگ لهستان نسبت به ایتالیا سطح بالاتری دارد.

به گزارش سادس، جینو سرچی، مدیرعامل باشگاه پروجا درباره شکست مقابل زاکسا لهستان و حذف از لیگ قهرمانان اروپا گفت: من تقریبا همیشه آخرین نفری هستم که سالن را ترک می‌کنم چه برنده باشیم و چه ببازیم. هم از نظر فیزیکی و هم از نظر روحی درگیر تیم هستم.  به همین دلیل شکست مقابل زاکسا خیلی به من آسیب زد. ما شکست خوردیم اما بد بازی کردیم. ما با نتایج و هم‌چنین خود بازی مشکل داریم. وضعیت تیم باید تغییر و بهبود یابد زیرا زاکسا بهتر از ما بود. در بازی برگشت می‌توانستیم زاکسا را تحت فشار قرار دهیم که این اتفاق نیفتاد.

پروجا عشق و اشتیاق بزرگ شماست.  ایده والیبال از کجا آمد؟

 پسرم در تیم جوانان والیبال بازی می‌کرد و من  مثل همه پدر و مادرها  او را همراهی کردم. بنابراین، ۲۱ سال پیش تصمیم گرفتم ابتدا اسپانسر و سپس رئیس باشگاه شوم. والیبال یک ورزش زیبا، ورزش دوستی و شور است.

پروجا راه درازی را برای بازی در رقابت‌های اروپایی پیموده است.  آیا رویای شما قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا است؟

بله، و این مشکل من است.  تا به حال، پروجا فقط یک بار موفق شده اند به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسند بنابراین هنوز هم رویای من است. لیگ لهستان نسبت به ایتالیا سطح بالاتری دارد. صعود دو تیم لهستانی به فینال لیگ قهرمانان اروپا بهترین گواه این موضوع است.  والیبال به چنین رویدادهایی نیاز دارد که بعدها مانند امواج دریا عمل کند و محبوبیت این ورزش را به تعداد روزافزونی از طرفداران افزایش دهد. گاهی حتی به دنیای والیبال لهستان که پر از هواداران فوق العاده، فداکار، والیبالیست‌های عالی و اشتیاق است، حسادت می‌کنم. حتی این که پولست برای مصاحبه با من آمد، ثابت می کند که والیبال در کشور شما چقدر مهم و محبوب است و چقدر علاقه به والیبال ایتالیایی در کشور لهستان زیاد است.  این نشان می‌دهد که شما عاشق این ورزش هستید.

چند سال پیش شما هم عاشق ویلفردو لئون شدید و خودتان را فدا کردید تا او را وارد تیم خود کنید.  سال گذشته با کمیل سمنیوک هم قرارداد بستید.  دو نماینده ما در لهستان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ما مدتی منتظر بودیم که لئون پیروزی مهمی را در لیگ قهرمانان اروپا به ما بدهد و سمنیوک کمی بعد به ما ملحق شد. بنابراین شاید او نیاز به زمان داشته باشد تا خود را تطبیق دهد. ما مطمئنا می‌خواهیم شرایط ایده‌آلی را برای هر دو والیبالیست ایجاد کنیم.

با نگاهی به اوضاع سیاسی جهان امروز، والیبال توسط دو کشور ایتالیا و لهستان اداره می‌شود.  این دو کشوری هستند که والیبال در آن‌ها بالاترین سطح ورزشی را ارائه می‌دهد.  به نظر شما چگونه باید این ورزش را رواج دهیم؟

به نظر من باید نشان دهیم که والیبال مردمی است، باید سالن ها را پر کنیم.  مدیران عامل نه تنها باید به جذب بهترین والیبالیست‌ها بپردازند، بلکه باید سالن‌های ورزشی را نیز پر کنند.  چگونه انجامش بدهیم؟  این مهم است که کسی که برای اولین‌بار این ورزش را می‌بیند از تماشای آن خوشحال شود. هم‌چنین، من فکر می‌کنم که به خصوص در ایتالیا، رسانه‌ها توجه زیادی به فوتبال دارند که سرگرمی‌های بسیار محدودی ارائه می‌دهد.  بنابراین روزنامه‌ها و تلویزیون‌ها باید تا حد امکان به والیبال توجه کنند.

خوشبختانه محبوبیت والیبال در لهستان بسیار بیش‌تر از ایتالیاست…

دقیقاً همین‌طور است و به همین دلیل است که تأکید می‌کنم که این باید در کشور من برخی مسائل تغییر کند. در بلژیک، آلمان یا فرانسه، والیبال از فضای بسیار کمی در رسانه‌ها رنج می‌برد. البته می‌دانم که فوتبال بسیار محبوب است، اما باید به حوزه‌های دیگر رویدادها هم نگاه کنیم.  به هر حال، والیبال یک ورزش بدنی است، اما در عین حال وضعیت فنی و روانی فوق‌العاده می‌خواهد.  به ندرت پیش می‌آید که رشته‌ای هر سه عنصر را تا این حد زیاد ترکیب کند. چرا قدر والیبال را نمی‌دانیم، آن را تبلیغ نمی‌کنیم، روی آن سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم؟  در سطح اروپا، لهستان باید الگویی برای همه باشد. کارهای بزرگی در کشور شما انجام شده است و اکنون باید دنبال شود.

به نظر شما ستاره آینده والیبال چه کسی خواهد بود؟  طرفداران اغلب به بُت نیاز دارند تا بعداً بیش‌تر به این ورزش علاقه‌مند شوند.

به نظر من والیبال نیازی به ستاره‌های بزرگ ندارد. نمونه زاکسا را دیدیم که ممکن است ستاره‌های بزرگی نداشته باشد. والیبال یک ورزش تیمی است، ورزشی که عناصر بسیاری را ترکیب می‌کند. ما دیدیم که زاکسا چگونه ما را شکست داد. با تکنیک عالی، آمادگی ذهنی و البته قدرت بدنی.  

به گزارش سادس، تیم والیبال پروجا علاوه بر حذف از لیگ قهرمانان اروپا، در بازی پنجم مرحله یک چهارم نهایی لیگ والیبال ایتالیا مقابل میلانو شکست خورد و از لیگ والیبال ایتالیا حذف شد؛ این شکست در حالی برای پروجا به دست آمد که این تیم در مرحله اصلی لیگ والیبال ایتالیا باختی نداشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *