دهکده ورزش دانش‌آموزی در استان اردبیل احداث می‌شود

دهکده ورزش دانش‌آموزی در استان اردبیل احداث می‌شود

سادس/اردبیل معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از احداث دهکده ورزشی دانش‌آموزی در استان اردبیل خبر داد.

اکبر دهقانی‌نیا، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در گفتگو با سادس گفت: در ۴ سال آینده دهکده ورزشی دانش‌آموزی در استان احداث می‌شود.

وی با اعلام اینکه یکی از برنامه های اصلی معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل احداث این دهکده در محل هنرستان تربیت بدنی پسرانه است، افزود: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این امر برآورد شده است.

دهقانی نیا با اشاره به اینکه سه شاخص فضای ورزشی، تجهیزات ورزشی و نیروی انسانی متخصص برای تحقق اهداف این معاونت تعریف شده است، گفت: ۲۱ صدم درصد متر مربع سرانه فضای ورزش دانش آموزی را به ۳۵ صدم درصد با پیگیری های لازم افزایش داده ایم اما با یک متر استاندارد جهانی فاصله زیادی داریم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان ادامه داد: ۸۵ پروژه از قبیل چمن طبیعی، چمن مصنوعی، کلاس تخصصی سقف کوتاه، حیاط پویا، سالن های روباز و ۵ باب سالن ورزشی با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی را در قالب طرح شهید سلیمانی در دست اجرا داریم.

دهقانی‌نیا با بیان اینکه در برنامه جدید این معاونت برای ترویج و توسعه ورزش والدین دانش آموزان حیاط مدارس و فضاهای ورزشی مدارس را در اختیارشان قرار خواهیم داد، تصریح کرد: در سطح کشور ۲ هزار و یکصد فضای آموزشی و ورزشی ویژه تربیت بدنی راه اندازی شده که سهم استان اردبیل ۷۶ مورد بود که در سال جدید تکمیل می‌شود.

وی اظهار کرد: در سال گذشته تجهیزات ورزشی هزار و ۵۰۰ مدرسه در ۱۹ منطقه استان و با محوریت مدارس محلات کم برخوردار ۲۵ میلیارد ریال تامین شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با اعلام اینکه نظارت، تنظیم و تسهیل گری از وظایف معاونت تربیت بدنی است اظهار کرد: البسه ورزشی یکدست برای ۷۳۵ نفر مراقبین تندرستی و سلامت تامین و اعتبار قریب به یکصد میلیارد ریال آن در داخل استان هزینه شد.

دهقانی‌نیا با اشاره به توانمندسازی دبیران تربیت بدنی در ۱۹ منطقه استان از طرح ملی شهید خرازی خبر داد و خاطرنشان کرد: برای ترغیب والدین دانش‌آموزان به ورزش، روزهای پنجشنبه مادر و دختر و روزهای جمعه پدر و پسر بصورت رایگان از اماکن با حضور مربیان ورزشی استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش استان جذب شده است که با اختصاص ۲۴۰ میلیارد ریال از آن اقدامی بی سابقه انجام شد.

دهقانی‌نیا با اعلام اینکه در دو سال اخیر رتبه اول سلامت و تندرستی در کشور توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت کسب شده است و مقام اول کشوری تنیس و مقام دومی فوتبال و کسب نشان برتر ورزشی توسط دانش آموز نمونه را نیز بدست آورده ایم، گفت: برخی رشته های ورزشی مثل شنا مغفول مانده بود که با توجه به سفارشات دینی این رشته در ورزش دانش آموزی احیا شد.

معاون آموزش و پرورش استان اردبیل از کمبود آهن، روی و برخی ویتامین ها در بین دانش آموزان و همچنین پوسیدگی دندان ۹۸ درصد دانش آموزان استان خبر داد و افزود: این قرص ها در اختیار ۲۶۵ هزار دانش آموز قرار گرفت و در قالب طرح وارنیش فلوراید از پوسیدگی دندان دانش آموزان پیشگیری می شود.

دهقانی نیا اظهار کرد: آموزش و خودمراقبتی اولیای دانش آموزان اصل برنامه آموزش و پرورش است و تعداد مراقبین متخصص و پزشک سلامت در سطح استان از ۳۰ نفر به ۱۲۰ نفر افزایش یافته است.

وی گفت: ۲۰ اتاق بهداشت و سلامت در استان وجود داشت که در سال ۱۴۰۱ به ۷۵ اتاق افزایش پیدا کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: تلاش می‌کنیم تا سرانه سبز فضای ورزشی را نیز افزایش دهیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *