فرصت بخش خصوصی برای رونق تولید باور کنیم

 ایران اسلامی دارای سرمایه‌های متعددی در تمام حوزه‌های مختلف علمی، اقتصادی و فرهنگی است که می‌تواند در تحقق شعار سال مهار تورم و رشد تولید نقش بی بدیلی را ایفا کنند.

فرصت بخش خصوصی برای رونق تولید باور کنیم

غلامرضا منتظری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه صنعت:

 امیدوارم سال جدید پر از خیر و برکت و گره گشایی برای مشکلات مردم باشد و شاهد راهبردهای تحول آفرین در جهت مرتفع شدن مسائل کشور از طرف متولیان امر باشیم، آغاز هر سال از سوی مقام معظم رهبری راهبردهای جدید ارائه می شود که مسیر حرکت کشور را مشخص می‌کند، تحقق این رهنمودها با اقدامات کارشناسی، باعث کسب افتخارات بیشتر برای ایران عزیز و سربلند می‌شود .

 تمام سازمان‌ها و ارگان‌های کشور باید قلمرو مسئولیت خود را برای تحقق پیام امسال یعنی مهار تورم و رشد تولید مشخص کنند تا برنامه‌ای متناسب برای رفع نواقص  در نظر گرفته شود.

 خوشبختانه طی یکسال گذشته شاهد تعامل،هم اندیشی، همدلی و همراهی فی مابین دولت و مجلس بودیم، بی تردید تحقق این پیام در سال ۱۴۰۲ باید در اولویت دولت و مجلس باشد.

اگر تعامل دو طرفه بین سرمایه‌های توانمند دو قوه یعنی مجلس و دولت وجود داشته باشد، می‌توان شاهد گره گشایی در بسیاری از مشکلات باشیم، باید به این باور برسیم که می‌توانیم تمام مشکلات را با ظرفیت‌های داخلی حل کنیم و قرار نیست افرادی که خارج مرزها هستند حلال مشکلات کشور ما باشند.

 ایران اسلامی دارای سرمایه‌های متعددی در تمام حوزه‌های مختلف علمی، اقتصادی و فرهنگی است که می‌تواند در تحقق شعار سال مهار تورم و رشد تولید نقش بی بدیلی را ایفا کنند.

 باید فرصت بخش خصوصی را باور کنیم، باوری در حد وجود داشتن نه در حد شعار. باید در برابر سرمایه گذاران و نخبگان توانمند فرش قرمز پهن کرده و از آنان دعوت کنیم تا در حل مشکلات به میدان بیایند، اگر نگاه ما فقط به منابع عمومی و دولتی محدود باشد، بی تردید بسیاری از اهداف ما محقق نخواهد شد.

سرمایه گذاران به حمایت و امنیت دولت، مجلس و همه کارگزاران نیازمند هستند باید سرمایه گذاران حس امنیت و حمایت را داشته باشند،کاهش تورم و افزایش تولید نیازمند نقش آفرینی جدی سرمایه گذاران است دولتمردان باید در کنار حمایت‌های عملی که شامل فراهم آوردن تسهیلات برای سرمایه گذاران است، شرایط ثبات و آرامش را برای آنان فراهم کنند.

انتظار می‌رود، در سالی که مهار تورم و رشد تولید نام گرفته، دولت برای کاهش تورم و حتی مهار آن از ظرفیت تولید بهره لازم و کافی را برده و برنامه اقتصادی خود را شفاف و روشن برای مردم مشخص کند و همچنین مردم از دولت آقای رئیسی انتظار دارند در حوزه اقتصاد با همکاری تیم اقتصادی خود برنامه کوتاه مدت در جهت رفع فقر علاوه بر برنامه‌های بلند مدت داشته باشد، مردم ایران در مراسم باشکوه ۲۲ بهمن ماه حجت را تمام کردند و اثبات کردند که شایسته بهترینها هستند و نباید برای تهیه کالاهای اساسی خود در رنج باشند.

 دولت باید طرح‌هایی را در برنامه کوتاه مدت خود برای بهبود وضعیت معیشتی مشخص کند، که چه اقداماتی برای تثبیت نرخ ارز، پیشگیری از تورم و امنیت سفره معیشتی مردم دارد، دولت و مجلس باید ظرفیت سرمایه‌های اجتماعی را مد نظر قرار دهند.

 دولت باید در برنامه‌های بلند مدت، چشم انداز، افق روشن و امید را در جامعه نهادینه کند تا اعتماد و رضایتمندی در جامعه رواج یابد، باید برنامه‌ها، اندیشه ها، کار، تلاش و تقویت فرهنگ حمایت از کار، در جامعه فرهنگ سازی شود. این مهم در سایه عملکرد محکم نهادهای فرهنگی محقق می‌شود.

 امیدواریم دولت در سال ۱۴۰۲  با مروری بر آسیب های اجتماعی و توجه به اعتبارات اختصاص داده شده زیرساخت‌ها را تقویت کرده تا به شکوفایی مد نظر دست پیدا کنیم.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *