صلاحیت انحصاری صداوسیما برای فشار بر حوزه صوت و تصویر فراگیر از بودجه حذف شد

رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس و شورای‌ نگهبان صلاحیت انحصاری صداوسیما و زیاده‌خواهی آن برای فشار بر حوزه صوت و تصویر فراگیر را از قانون بودجه ۱۴۰۲ حذف کردند.

به گزارش سادس، مجتبی توانگر، نماینده تهران در مجلس در مطلبی در صفحه توییتر خود با اشاره به تایید مصوبات مجلس در بودجه ۱۴۰۲ و ابلاغ آن، نوشت: «مجلس و شورای‌نگهبان صلاحیت انحصاری صداوسیما (⁧ساترا⁩) و زیاده‌خواهی آن برای فشار بر حوزه صوت و تصویر فراگیر را از قانون بودجه ۱۴۰۲ حذف کردند یعنی دیگر صداوسیما هیچ مستمسک و بهانه‌ای برای انحصارگرایی و فشار بر VODها ندارد.

‏مجلس هم پس از قوه‌مجریه(نامه ⁧فیلترینگ⁩ رییس صداوسیما و رد آن از سوی رییس‌جمهور) و قوه‌قضاییه (منع تعقیب و رد شکایت صدا و سیما از یکی از VODها) دست رد بر درخواست‌های عجولانه و فراتر از قانون صداوسیما(و نهاد غیرقانونی ساترا) زد.

‏بهتر است این سازمان این واقعیت را درک کند که پیش از هر اقدامی صوت و تصویر فراگیر اولاً باید دقیق تعریف شود.

‏ثانیا (همانطور که در جلسات رفع اختلاف با وزارت ارشاد توافق ⁧اولیه⁩ شده است) حوزه‌ای انحصاری و در اختیار صداوسیما نیست، لذا توسل به راه‌هایی برای دور زدن توافق و قانون، این سازمان را به مقصد نمی‌رساند، بلکه تنها راه تعامل را دورتر می‌کند.

‏دوران بی‌قانونی‌ها، کم‌فکری‌ها و تنگ‌نظری‌های صداوسیما پایان یافته است. باید عصر انقلاب صنعتی‌ چهارم⁩ و تحولات ⁧دیجیتال⁩ را درک و به آزادی‌های قانونی و اجتماعی مردم احترام بگذاریم.»

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *