لایحه نظام جامع باشگاه‌داری و سرباز قهرمان یک گام تا تصویب مجلس

لایحه نظام جامع باشگاه‌داری و سرباز قهرمان یک گام تا تصویب مجلس

سادس/مازندران مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان، از تصویب کلیات دو لایحه نظام جامع باشگاه داری و سرباز قهرمان درکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: تصویب نهایی این دو لایحه در نوبت ارسال به صحن علنی مجلس وتصویب نهایی نمایندگان مجلس است.

محمدهادی لقمان‌پور امروز در آئین تجلیل از ورزشکاران، قهرمانان و مربیان هیأت بوکس مازندران که به میزبانی هیات بوکس شهرستان آمل برگزار شد، افزود: هر دو لایحه در چند سال اخیر درکمیسیون فرهنگی بررسی و کارکارشناسی شده بود و انتظار وزارت ورزش وجوانان قرارگرفتن این دو لایحه درصحن علنی مجلس است.

وی با مهم خواندن لایحه” نظام جامع باشگاه داری” و” سرباز قهرمان” برای حوزه ورزش کشور به جزئیات این دو لایحه اشاره کرد وگفت: حدود ۳۰ هزار باشگاه ورزشی فعال در کشور وجود دارد که مسائل همچون بیمه، سازماندهی نیروها و ورزشکاران توجه ویژه خواهد شد.

مدیرکل امورمجلس وزارت ورزش وجوانان با اشاره به اینکه حدود چهارمیلیون و۵۰۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده درکشور داریم، تصریح کرد: این ورزشکاران درلایحه نظام باشگاه داری مشمول بیمه، دریافت خسارت‌های درمانی ومسائلی که درحوزه ورزشکاران، داوران ومربیان وجود دارد، برطرف خواهد شد.

درخصوص لایحه سربازقهرمانی با اشاره به اینکه وزارت ورزش از چندین سال قبل تاکنون به دنبال تصویب نهایی آن درمجلس است، اضافه کرد: ورزشکارانی که در مسابقات المپیک وجهانی مدال آوری می کنند، ودرشورا عالی ورزش کشور نیز تصویب شده بود، از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

وی اضافه کرد: درغیر این صورت ورزشکارانی که درمسابقات استانی وکشوری توانستند صاحب عنوان شوند، می‌توانند درمیادین ورزشی خدماتی به دولت وکشور ارائه دهند، ازتوان آن مجموعه به عنوان سربازقهرمان استفاده خواهند شد.

مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان دربخش دیگری به جایگاه شهرستان آمل درحوزه تولید و صنعت درمازندران اشاره کرد و گفت: انتظار است با حمایت مدیرکل ورزش وجوانان مازندران، به حوزه ورزشی و زیرساخت‌ها و طرح‌های نیمه کاره این شهرستان نیز توجه ویژه‌تری شود وآنچه که شایسته مردم این شهر است، رقم بخورد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *