روایت روز/ از بمب جدید فوتبال دنیا تاموافقان و مخالفان قلعه‌نویی!

روایت روز/ از بمب جدید فوتبال دنیا تاموافقان و مخالفان قلعه‌نویی!

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود؛ از لغو اعزام تیم‌ملی تیروکمان به دلیل بی‌پولی به کاپ آسیا، نحوه پیروزی مورایس مقابل یحیی، برگزاری انتخابات ژیمناستیک، موافقان و مخالفان قلعه‌نویی تا احتمال بمب خبری در فوتبال دنیا.

به گزارش سادس، فدراسیون تیروکمان به دلیل کمبود منابع مالی قادر به اعزام تیم‌ملی تیروکمان به «کاپ آسیا» نشد. پس از انعقاد قرارداد با سرمربی کره‌ای در شهریور سال جاری، تیم‌ملی تیروکمان ایران از اواسط سال جاری مدام در اردوهای متفاوت به سر می‌برد و قرار بود اسفند سال جاری در مسابقات کاپ آسیا در چین تایپه حضور یابد اما فدراسیون تیروکمان به دلیل کمبود منابع مالی قادر به اعزام تیم‌ملی به چین تایپه نشد.

آنالیز فنی پرسپولیس – سپاهان در «ایستگاه تاکتیک»

سپاهان که در جام حذفی به سختی مقابل پرسپولیس شکست خورده بود، این بار روی تدابیر مورایس و درس گرفتن از اشتباهات جام حذفی، توانست پرسپولیس را در یک بازی برتر در تهران شکست دهد.  بازی پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران یکی از چند دیدار مهم و پراهمیت در مسیر قهرمانی بود و دو تیم صدرنشین برای زنده نگه داشتن امید یا افزایش شانس قهرمانی خود وارد زمین شدند که این بار مورایس دست برتر را نسبت به یحیی گل‌محمدی داشت و توانست شکست و حذف تیمش در جام حذفی را با برتری یک بر صفر مقابل پرسپولیس جبران کند.

انتخابات ژیمناستیک زیر ذره‌بین فدراسیون جهانی

انتخابات فدراسیون ژیمناستیک فردا چهارشنبه برگزار خواهد شد تا تکلیف ریاست این فدراسیون بعد از ۲۰ ماه مشخص شود. مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک قرار است دو روز دیگر چهارشنبه ۲۴ اسفند برگزار شود تا تکلیف رییس این فدراسیون بعد از ۲۰ ماه مشخص شود.   مهلت ریاست زهرا اینچه درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک ۱۹ تیر ۱۴۰۰ به پایان رسید و او بعد از ۶ ماه با کش و قوس فراوان صندلی این فدراسیون را رها کرد و وزارت ورزش برای این فدراسیون سرپرست انتخاب کرد.

نظرسنجی درباره انتخاب قلعه‌نویی

حدود نیمی از مخاطبان سادس، مخالف حضور امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی و نیمی دیگر موافق حضور این مربی باتجربه در راس کادر فنی ایران هستند. امیر قلعه‌نویی پس از ۱۶ سال به نیمکت تیم ملی فوتبال ایران بازگشت و پس از توافق فدراسیون فوتبال و باشگاه گل‌گهر سیرجان، هدایت تیم ملی را در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ بر عهده خواهد داشت.

در نظرسنجی مارکا، پرسپولیس پرطرفدارترین تیم جهان شد

تیم فوتبال پرسپولیس بیشترین رای را در نظرسنجی نشریه اسپانیایی درباره محبوبترین باشگاه دنیا به دست آورد. با پایان یافتن نظرسنجی نشریه مارکا درباره پرطرفدارترین تیم‌های فوتبال جهان، پرسپولیس که در بین ۲۸ گزینه نهایی قرار داشت توانست عنوان پرطرفدارترین باشگاه را از آن خود کند. پرسپولیس در این نظرسنجی – که تقریبا نیم میلیون نفر در آن شرکت کردند – بالاتر از رئال مادرید، محبوب‌ترین تیم جهان شد.

محرومیت هادی ساعی بخشیده شد

محرومیت یک ساله هادی ساعی از حضور در میادین بین‌المللی بخشیده شد. هادی ساعی به دلیل اعتراض شدید به قضاوت ناعادلانه در مبارزه متین رضایی مقابل حریف ترک، از سوی هیات اجرایی مسابقات یک سال از حصور در تمامی میادین محروم شد. پس از ان اعلام شد ساعی به عنوان سرپرست حق حضور در سالن مسابقات را ندارد.

مهران تیشه‌گران دوباره رییس فدراسیون ناشنوایان شد

انتخابات فدراسیون ناشنوایان به ریاست محمد پولادگر برگزار شد و مهران تیشه‌گران برای دومین بار به مدت ۴ سال رییس فدراسیون ناشنوایان شد. مجمع انتخابات فدراسیون ناشنوایان به ریاست محمد پولادگر امروز(سه‌شنبه ۲۳ اسفند) در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد و مهران تیشه‌گران برای دومین‌بار به مدت ۴ سال ریاست این فدراسیون را بر عهده گرفت. در این مجمع مهین فرهادی‌زاد، نماینده کمیته ملی المپیک و آرش فرهادیان، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی حضور داشتند.

مدیر برنامه‌های مسی در عربستان دیده شد

پدر لیونل مسی که مدیر برنامه‌های او نیز هست، وارد عربستان شد.  قرارداد لیونل مسی با پاری‌سن‌ژرمن تابستان پیش رو به پایان می‌رسد و او بازیکن آزاد خواهد شد. بحث حضور مسی در لیگ عربستان جدی است و الهلال حاضر شده است که بالاترین رقم تاریخ را به این بازیکن پیشنهاد دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *