آقاتهرانی: هر غریبه‌ای می‌داند که حجاب جزئی از ضوابط اسلامی است

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت که اگر کسی مسلمان هم نیست باید به قانون عمل شود . هر غریبه‌ای می‌داند که حجاب جزئی از ضوابط اسلامی است؛ به همین دلیل دشمن در این جهت برنامه‌ریزی کرده تا این نماد جمهوری اسلامی ایران را خراب کند.

به گزارش سادس، مرتضی آقاتهرانی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) بعد از قرائت گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد مصوبات عفاف و حجاب گفت: مساله عفاف و حجاب موضوع بسیار مهمی است که قرآن کریم به آن تاکید داشته است. کارهای خوبی به لحاظ قانونی انجام شده اما نمی دانم چرا برخی مسئولین در این رابطه کم اراده هستند.

وی با اشاره به اصل سوم قانون اساسی گفت: دولت جمهوری اسلامی موظف است همه امکانات خود را برای رشد فضائل اخلاقی بکار گیرد. همچنین طبق اصل چهارم قانون اساسی ما باید براساس موازین اسلامی عمل کنیم. بر اساس اصل ۱۰ قانون اساسی، خانواده رکن اصلی جامعه اسلامی است و تمامی احکام باید بر این مبنا باشد.

آقاتهرانی در ادامه بیان کرد: باید دستگاه‌ها قانون را اجرا کنند؛ مردم ایران افتخار مسلمان بودن دارند، باید مراعات کنند حتی اگر کسی مسلمان هم نیست باید به قانون عمل کند. حتی هر غریبه‌ای هم می‌داند که حجاب جزئی از ضوابط اسلامی است به همین دلیل دشمن در این جهت برنامه‌ریزی کرده تا این نماد جمهوری اسلامی ایران را خراب کند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امر به معروف را تأثیرگذار خواند و افزود: همه ما باید به وظایف دینی و اخلاقی خود عمل کنیم تا حجاب و عفاف در کشورمان بهتر اجرا شود؛ با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان امیدواریم که این مهم بهتر در کشور پیاده شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه قوه قضائیه به این موضوع ورود کند، گفت: ما در مجلس آمادگی کمک به دولت و قوه قضائیه داریم تا قانون حجاب عملیاتی و اجرایی شود. شورای عالی انقلاب نیز از ۴۰ سال قبل کار خود را برای رعایت این موارد شروع کرده است لذا همه نهادها به قوانین اسلام به عنوان یک قانون بالادستی اعتقاد دارند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *