دولت و مجلس حامی جهاد دانشگاهی باشند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس باید جهاد دانشگاهی که نهادی برخاسته از بطن مردم است را حمایت و تقویت کنند.

خلیل بهروزی فر در گفت و گو با سادس در حاشیه آخرین روز از برگزاری نمایشگاه «گزیده ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی» که در نمایشگاه های مجلس شورای اسلامی برگزار شده است، بیان کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی جهاد دانشگاهی است و از نهادهایی است که از ابتدای شکل گیری منشاء خیر در حوزه علم و مهارت آموزی بوده است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف از جمله در حوزه پزشکی پیشرفت های بسیاری داشته است، تصریح کرد: در بحث طب سنتی و داروهای گیاهی جهاد دانشگاهی به عنوان متولی این امر بوده که در این حوزه توانسته کسانی را در حوزه علم طب سنتی به مرحله بالایی برساند یا در ساختن داروهای گیاهی نقش بسیار خوبی ایفا کند.

نماینده مردم فومن در ادامه گفت: امروز باید به این باور برسیم که خداوند گیاهانی را خلق کرده و باید از این نعمت خدادادی استفاد کنیم و فناوری آن را در اختیار گیریم بدون اینکه آسیبی به جسم و جان انسان برساند و در ارتباط با بیماری های مختلفی که مردم امروزه با آن درگیرهستند باید استفاده شود که جهاد دانشگاهی در این حوزه ورود خوبی داشته است.  

بهروزی‌فر یادآور شد: موضوع بعدی انرژی است که جهاد دانشگاهی در این حوزه پیشقدم شده و مقدمه رشد و ارتقای علم مربوط به بخش انرژی مدیون تلاش و زحمات این نهاد است. همچنین در حوزه حمل و نقل نیز جهاد دانشگاهی نقش موثری داشته و در حوزه کشاورزی نیز همین گونه است و توانسته پیشرفت هایی را برای کشور متناسب با علم روز به وجود بیاورد.

وی افزود: نکته مهم بعدی در بحث آمایش سرزمین است که متاسفانه در برنامه ریزی های گذشته شاهد بودیم که یک استان در شاخص های مختلف رشد می کرد اما استان دیگری تغییری در شاخص های آن ایجاد نمی شد که جهاد دانشگاهی در این حوزه نیز تلاش وافری داشته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نقش موثر جهاد دانشگاهی در حوزه صنعت گردشگری و توریسم گفت: ما کشوری داریم که چهار فصل را در سراسر کشور از نظر شرایط جغرافیایی و اقلیمی مشاهده می کنیم و خداوند بهترین نقطه را در منطقه ایران اسلامی قرار داده که جهاد دانشگاهی در این راستا نیز زحمات بسیاری انجام داده و سعی کرده است دانش و فرهنگ گردشگری را در جامعه ترویج کند.

بهروزی فر در پایان گفت: امیدواریم دولت و مجلس این نهاد برخاسته از بطن مردم را حمایت و تقویت کنند که این اراده هم در مجلس انقلابی و هم در دولت سیزدهم وجود دارد.

نمایشگاه «معرفی گزیده‌ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی» با شعار «جهاد دانشگاهی؛ الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت دانش‌بنیان» در محل نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی که با هدف آشنایی بیشتر نمایندگان مجلس با دستاوردهای این نهاد از روز شنبه (۱۳ اسفندماه) آغاز شده بود، عصر سه‌شنبه (۱۶ اسفندماه) به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *