معلم، کلیدی‌ترین عنصر تربیت است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مهمترین و کلیدی‌ترین عنصر تربیت، معلم است، عنوان کرد: توجه به معلمین و توجه به دانشگاه‌های تربیت معلم مهمترین وظیفه‌ای است که باید به آن پرداخته شود و البته حساس و سخت، اما مایه مباهات است.

به گزارش سادس، یوسف نوری در همایش تربیت و معلمان “مراسم تجلیل از دانشجومعلمان برتر و سرآمد دانشگاه فرهنگیان” که در سالن همایش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با بیان اینکه در حکمرانی امام عصر (عج) که مصداق اتمّ حکمرانی است باید بستری برای اجرای این حکمرانی وجود داشته باشد، گفت: همگان توافق نظر دارند که این بستر نظام تعلیم و تربیت است.

وی افزود: اگرچه تربیت تکلیف خانواده است، اما خانواده‌ها به دلیل قرار گرفتن در زیست بوم کنونی نه فرصت و نه تخصص دارند، لذا در اسلام یکی از واجبات نظام ایجاد بستر تربیت در قالب سازمان‌هایی است که ما آن را آموزش و پرورش نام نهاده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مهمترین و کلیدی‌ترین عنصر تربیت، معلم است، عنوان کرد: توجه به معلمین و توجه به دانشگاه های تربیت معلم مهمترین وظیفه ای است که باید به آن پرداخته شود و البته حساس و سخت، اما مایه مباهات است.

نوری ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان به سمت دانشگاه ماموریت‌گرا، چرخش تحولی پیدا کرده است. دانشگاه وارد مرحله جدیدی شده و با حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی و تعاملی که با دانشگاه‌های برتر کشور دارد در حال طی مسیر خوبی است.

وی با بیان اینکه امیدوارم دست به دست همدیگر بدهیم و این نهال را قوام بخشیده و با استفاده از نوآوری های نوین پیش ببریم، گفت: امید است به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب برسیم و دانش آموزان را به قله افتخار برسانیم.

به گزارش سادس، رضامراد صحرایی – رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز در این همایش، با بیان اینکه بیش از نیمی رتبه‌های برتر کنکور سراسری مشغول تحصیل در دانشگاه فرهنگیان هستند، گفت: بیش از 500 دانشجو مقام کشوری دارند و حدود 150 نفر در رشته‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و… رتبه‌های برتری کسب کرده اند.

وی افزود: امروز همه از پیشرفت فناوری ها هراسان اند، با این همه هیچ فناوری‌ای جایگزین معلم نمی‌شود، معلمی که علاوه بر آموزش، امر تربیت و پرورش را نیز دنبال می‌کند.

ادامه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *