رفیعی: باید مدیریت آلودگی هوا به شکل زنجیره دیده شود

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه جدی به موضوع آلودگی صوتی و نوری تاکید کرد.

به گزارش سادس به نقل از دفتر نمایندگی سمیه رفیعی، این نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در دهمین همایش ملی مدیریت هوا و صدا با تاکید بر لزوم توجه جدی به موضوع آلودگی صوتی و نوری گفت: برای آلودگی هوا نیازمند همراهی همه از جمله مردم، مسئولان جامعه علمی و دانشگاهی و دانشجویان و صاحبان ایده هستیم.

وی تاکید کرد: خیلی از موارد مربوط به حوزه آلودگی هوا در قالب ایده‌های دانشجویی و راهکارهای تحقیقاتی  ارائه می‌شود که عملاً فقط در چارچوب دانشگاه‌ها باقی می‌ماند؛ حلقه مفقوده، ارتباط سیستمی بین دانشگاه‌ها و سیاست‌گذاران و مجریان است و باید مدیریت آلودگی هوا به شکل زنجیره دیده شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس اظهار کرد: مساله مهم دیگر در آلودگی هوا، مصرف انرژی است که باید برای آن فکری اساسی شود. در این بخش نیاز به هماهنگی زیادی داریم؛ در غیر این صورت معضل کشور در سال‌های آینده خواهد شد.

رفیعی به ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: اگر این ماده به درستی اجرا شود بسیاری از مسائل ما در آلودگی هوا حل و فصل می‌شود. در حوزه قانون‌گذاری محیط زیست در کشور اقدامات بسیار خوبی انجام و قوانین بسیار خوبی در این حوزه تدوین شده است اما همچنان در اجرای قوانین مشکل داریم که در این خصوص فراکسیون محیط زیست مجلس برای نخستین بار امسال قصور کنندگان از اجرای قانون هوای پاک را به مراجع قضایی برای پاسخگویی معرفی کرد.

وی در پایان تاکید کرد: فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از هرگونه راهکار و مکانیزم مدیریتی جامعه دانشگاهی برای مقابله با آلودگی هوا استقبال می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *