شروط برخورداری مشاغل از تخفیف مالیاتی

کمیسیون تلفیق امروز در جریان بررسی موارد ارجاعی لایحه بودجه ١۴٠٢ در بخش درآمدی شروطی را برای مشاغل تعیین کرد که در صورت خوداظهاری مالیاتی از تخفیف مالیاتی برخوردار شوند.

به گزارش سادس، مهدی طغیانی عضو کمیسیون تلفیق در توضیح جلسه امروز کمیسیون تلفیق برای بررسی مواد ارجاعی لایحه بودجه سال 1402 گفت: در این جلسه بند (ل) تبصره (6) اصلاح شد؛ این بند حکم تبصره (7) ماده (105) و تبصره ماده (113) قانون مالیات‌های مستقیم را موقوف‌الاجرا می‌کرد.

وی ادامه داد: تبصره (7) ماده (105) تأکید می‌کند اگر فردی خوداظهاری مالیاتی داشت یعنی اظهار 10 درصد درآمد بیشتر کرد، به ازای هر 10 درصد یک درصد به آن فرد تخفیف داده شود که این مسئله برای شرایط عادی در نظر گرفته شده بود.دولت در لایحه خود آورده بود که این مسئله به طور کل موقوف‌الاجرا شود اما کمیسیون تلفیق مصوب کرد که 10 درصد درج شده در قانون به 20 درصد تغییر کند یعنی هر 20 درصد افزایش درآمد ابرازی مشمول یک درصد تخفیف مالیاتی خواهد شد.

طغیانی همچنین گفت: بند (ن) تبصره (6) درباره حقوق ورودی ماشین آلات، تجهیزات، قطعات و مواد اولیه واسطه‌ای تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی اصلاح شد؛ پیش‌تر شرکت‌های دانش‌بنیان‌ از حقوق گمرکی واردات ماشین آلات و تجهیزات معاف بودند. اما در سال 1400 با اجرایی شدن قانون جهش تولید دانش بنیان این بخش‌ها از معافیت خارج و حقوق گمرکی آنها 4 درصد شد، آن هم در شرایطی که نرخ ارز 4200 تومانی هم به نرخ ETS یعنی 23 هزار تومان تبدیل شده بود؛ این مسئله هزینه سرسام‌آوری را به واحدهای تولیدی تحمیل می‌کرد لذا کمیسیون تلفیق بر اساس مصوبه خود این حقوق گمرکی را از 4 درصد به یک درصد تبدیل کرد.

طغیانی در پایان بیان کرد: بر اساس این مصوبه این حقوق گمرکی شامل ماشین آلات و تجهیزات، قطعات و مواد اولیه واسطه‌ای تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *