حمایت شهرداری تهران از طلایی‌های المپیک و بازی‌های آسیایی

شهرداری تهران و کمیته ملی المپیک تفاهم نامه همکاری دو جانبه‌ای را امضا کردند.

به گزارش سادس، مراسم امضای تفاهم‌نامه میان کمیته ملی المپیک و شهرداری تهران با حضور محمود خسروی وفا، رییس کمیته ملی المپیک، علیرضا زاکانی، شهردار تهران و سید مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در ساختمان شورای تهران برگزار شد.

این تفاهم نامه با هدف حمایت شهرداری تهران از کاروان و مدال آوران ورزش ایران در بازی های آسیایی ۲۰۲۳ منعقد شد. براساس این تفاهم‌نامه شهرداری تهران از تامین مسکن و اشتغال طلایی‌های بازی‌های آسیایی و المپیک‌ پاریس حمایت خواهد کرد.

خسروی وفا در این جلسه با قدردانی از شهردار تهران برای حمایت از کاروان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی، گفت: برای اینکه بتوانیم از حمایت‌های شهرداری و شورای شهر با توجه به شرایط موجود که ورزش می‌تواند نکات مثبتی برای کشور داشته باشد، استفاده از کمک‌های مالی و سرمایه گذاری است و می‌تواند موجب نشاط ملی شود. بودجه ورزش کشور از ابتدا کوچک بوده و حمایت‌های جانبی می‌تواند به جوانان ورزشکار ما کمک کند.

وی افزود: از شهردار بخاطر قبول این تفاهم‌نامه قدردانی می‌کنم. ظرفیت ورزش کشور خیلی بالاست اما ما در سه دوره قبل بازی‌های آسیایی چهارم، پنجم و ششم شدیم و بنا داریم در این دوره نتیجه بهتری را کسب کنیم. در این زمینه به کمک نیاز داریم. ۵۰ سال است نتوانسته‌ایم سهمیه فوتبال را در المپیک بدست بیاوریم و امیدوارم این طلسم در المپیک پاریس شکسته شود و مردم شاد شوند.

رییس کمیته ملی المپیک افزود: شهرداری ظرفیت‌های زیادی دارد و می‌تواند کمک زیادی برای ورزش کشور داشته باشد. در این دوره نیاز به حمایت بیشتری داریم و بنا شد در قالب تفاهم‌نامه از ظرفیت شهرداری در موضوعات مختلف استفاده کنیم.

خسروی وفا هم‌چنین در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری تهران در بحث ورزش همگانی حرف اول را می‌زند. شهرداری از ظرفیت‌های ویژه‌ای مثل سالن‌های ورزشی و دیگر امکانات برخوردار است و امیدوارم بیش‌تر بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. آقای زاکانی از ورزشکاران خوب کشتی بوده‌اند و درک خوبی از ورزش دارند. این حمایت‌ها اثرگذاری خوبی در بین ورزشکاران و جامعه خواهد داشت. هدف از این تفاهم‌نامه این است که از ظرفیت‌های ویژه شهرداری برای کمک به ورزش ایران استفاده کنیم. از امروز احساس می‌کنیم پشتیبانی بیش‌تری داریم.

وی افزود: اشتغال قهرمانان و مسکن آن‌ها مخصوصا برای ورزشکاران طلایی ما یک دغدغه بزرگ است. هر چند ورزشکاران به عشق پرچم با ارزش ایران به میدان می‌روند و هدف‌شان کسب جوایز نیست.

خسروی وفا در پاسخ به این سوال که آیا با این تفاهم‌نامه طلایی‌های بازی‌های آسیایی و المپیک مسکن‌شان تضمین شده است یا خیر؟ گفت: نه من آمدم برای خودم مسکن بگیرم(با خنده). قرار بر این است هر خدمتی در زمینه مسکن و اشتغال باشد انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *