تاکید رییس سازمان منابع طبیعی بر اهمیت نهالکاری در ذخیره‌سازی آب

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در مراسم کاشت نهال در دانشگاه شهید مطهری بسیج اظهار کرد:شاید ارزش‌ها و کارآمدی نهال‌ها چشمگیر نباشد اما حدود ۸۰ درصد ارزش غیر اقتصادی آن‌ها در زمینه تولید اکسیژن، تولید و ذخیره آب، جذب گرد و غبار، ترسیب کربن و… است.

به گزارش سادس، عباسعلی نوبخت  امروز ( ۸ اسفند) در حاشیه مراسم کاشت ۴۰۰۰ نهال در دانشگاه شهید مطهری بسیج در گفت و گو با سادس اظهار کرد: امروز با حضور در این منطقه و کاشت ۴۰۰۰ نهال در آغاز مسیر کاشت یک میلیارد اصله نهال گام برداشتیم و امروز با کمک سربازان عزیز که حافظان امنیت ملی کشور ما هستند نهال‌کاری را شروع کردیم.

وی ادامه داد: در طول تاریخ انقلاب نیز شاهد جانفشانی سربازان عزیز بوده‌ایم و امروز نیز در راستای تضمین امنیت زیستی کشور قدم برداشتند چراکه ما ایرانیان اعتقاد داریم که امنیت زیستی تضمین کننده  و نقطه اتصال بین امنیت ملی و  امنیت غذایی کشور است.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تاکید بر فهیم و طبیعت‌دوست بودن مردم ایران گفت: با وجود اینکه روز نهالکاری و درختکاری در تقویم ما ایرانیان روز ۱۵ اسفند است اما شاهد این هستیم که به دلیل فرهنگسازی بین آحاد ملت ایران در سال‌های اخیر خیلی زودتر از روز درختکاری برای این کار اقدام می‌کنند.

وی افزود: امروز نیز بسیار خوشحال هستیم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیجیان ما به عنوان پیشقراول، کاشت نهال‌های درختان میوه ونهال‌هایی که منشا طبیعی دارند را در این منطقه انجام دادند. امیدواریم با توجه به اینکه مردم ایران حدود ۸۰ میلیون نفر هستند هریک به سهم خود پنج اصله نهال بکارند که در این صورت می‌توانیم ۴۰۰ میلیون اصله نهال را برای سرسبزی ایران بکاریم.

نوبخت گفت: شاید ارزش‌ها و کارآمدی این نهال‌ها چشمگیر نباشد اما حدود ۸۰ درصد ارزش غیر اقتصادی آن‌ها در زمینه تولید اکسیژن، تولید و ذخیره آب، جذب گرد و غبار، ترسیب کربن و… است که بسیار ارزشمند است.

تاکید رییس سازمان منابع طبیعی بر اهمیت نهالکاری در ذخیره‌سازی آب

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *