نوروزی: افزایش قیمت آب خلاف اصل اقتصاد کشور است

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به حوزه امنیت غذایی و کشاورزی توجه نکنیم در سال بعد در این بخش‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجهیم.

به گزارش سادس، رحمت‌الله نوروزی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در تذکری گفت: قبول داریم که در کشور کمبود آب داریم اما اقتصاد کشور به کشاورزی وصل است؛ اگر بخواهیم قیمت آب را افزایش دهیم خلاف اصل اقتصاد کشور است.

وی همچنین با بیان اینکه «دولت بر خلاف بودجه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، در بودجه امسال به حوزه کشاورزی توجه چندانی نکرده است»، اظهار کرد: جنگ امروز اوکراین و روسیه برای امنیت غذایی بسیار مهم است. دیروز در ملاقات با رئیس جمهوری نیز گفتم که اگر بخواهیم به امنیت غذایی و کشاورزی توجه نکنیم در سال بعد در این بخش‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجهیم.

نماینده علی آباد کتول در مجلس تاکید کرد: در این زمینه برداشت ۱.۸ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی با عنایت کمیسیون تلفیق بارگذاری نشده است و نیاز به عنایت مقام معظم رهبری دارد؛ با توجه به تاکیدات رهبری مبنی بر اینکه این موارد باید از کانال مجلس باشد، امیدواریم با عنایت رهبری با مصوبه برداشت ۱.۸ میلیون یورویی از صندوق توسعه ملی موافقت شود؛ در این زمینه نگاه رئیس جمهوری مثبت است و امیدوارم رئیس مجلس نیز از مصوبه کمیسیون تلفیق حمایت کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *