سازوکار مالیاتی مجلس برای تبلیغات کالا در روزنامه‌ها و نشریات

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازوکار مالیاتی تبلیغات کالاها و خدمات داخلی در روزنامه ها و نشریات را تعیین کردند.

به گزارش سادس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز(یکشنبه)، و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ ، جزء‌های ۵ و ۶ بند ث تبصره ۶ را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، به‌منظور ایجاد شفافیت و اصلاح سیاست‌گذاری در معافیت‌های مالیاتی:

۵- تبلیغات کالاها و خدمات داخلی در روزنامه‌ها و نشریات، مشمول حکم جزء (۳) بند «ب» ماده (۹) قانون مالیات بر ارزش‌ افزوده نمی‌باشد.

بر اساس جزء ۳ بند ب ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، کالاها و ارائه خدمات زیر از پرداخت مالیات و عوارض معاف است: خدمات زینک، چاپ، انتشار روزنامه اعم از کاغذی یا الکترونیکی، کتاب، نشریه و خدمات نشر و توزیع آنها به استثنای موسسات کمک آموزشی و کنکور و هرگونه تبلیغات کالاها و خدمات داخلی در روزنامه‌ها و نشریات؛

۶- معافیت بند «ب» ماده (۱۵۹) قانون برنامه پنجم توسعه صرفاً نسبت به واحدهای صنعتی و معدنی که پروانه بهره‌برداری یا قرارداد استخراج آنها طی دوره اجرای قانون مذکور صادر شده باشد، جاری است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *