ذاکر: احیاء دریاچه ارومیه نشان از عزم دولت برای اتمام پروژه های نیمه تمام دارد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به استان آذربایجان غربی و افتتاح طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه گفت: این اقدامات نشان دهنده این است که رئیس جمهور از روی برنامه عمل می کنند و بیانگر این است که دولت برای اتمام پروژه های نیمه تمامی که به نفع مردم بوده و سال ها معطل مانده عزم جدی دارد.

سید سلمان ذاکر در گفت و گو با سادس در ارزیابی از سفر اخیر رئیس جمهور به استان آذربایجان غربی و دستاوردهای این سفر بیان کرد: این سفر رئیس جمهور می تواند چند امتیاز و آورده برای استان آذربایجان غربی و کشورمان داشته باشد که اولین آن، این بود که پروژه های بسیار مهم کشور که نیمه تمام مانده بودند پیگیری شد.

افتتاح طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه پاسخ به افکار عمومی و مطالبات مردم است

وی افزود: یکی از پروژه های مهم کشور که هم جنبه اشتغالزایی و محیط زیستی دارد و هم از آسیب های مالی و جانی پیشگیری  می کند، احیاء دریاچه ارومیه بوده که رئیس جمهور به این موضوع اهمیت بالایی داشته اند و طی بیش از یک سال قریب به ۱۰۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص دادند. بر این اساس پروژه انتقال آب از رودخانه کانی سیب به دریاچه ارومیه به میزان قریب به ۶۰۰ میلیون متر مکعب را افتتاح کردند؛ دریاچه ای که اگر خشک می شد بحث اکوسیستم به هم می خورد و مهاجرت ها شروع می شد و جان ۱۵ میلیون نفر را هم از جهت آسیب های جسمی مثل امراض مختلف تهدید می کرد که افتتاح این طرح توانست این موضوعات را کنترل و خنثی کند.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی عنوان کرد: همچنین رئیس جمهور با افتتاح طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه افکار عمومی و مطالبات مردم و جوانان به خصوص ملت بزرگ آذربایجان را پاسخ دادند و حرکت رئیس جمهور نشان دهنده این است که دولت برای اتمام پروژه های نیمه تمامی که به نفع مردم بوده و سال ها معطل مانده عزم جدی دارد.

ذاکر ضمن تشکر از دولت های قبل و نمایندگان دوره های گذشته مجلس یادآور شد: ما بیشترین تلاش را برای احیای دریاچه ارومیه انجام دادیم و بارها سوال و صدها تذکر کتبی دادم و شاید ده ها سوال از وزرا داشتم و چند بار وزرا برای این موضوع به صحن علنی مجلس آمدند.

افتتاح طرح احیای دریاچه ارومیه آورده مختلفی داشته است

وی با بیان اینکه افتتاح این طرح آورده بسیار مهمی از نظر اقتصادی، اشتغالی و سیاسی داشته است، تصریح کرد: حضور رئیس جمهور در موقعیت فعلی و در منطقه سردشت و نقده حکایت از اهمیت این منطقه دارد و حتی رئیس جمهور بازدیدی از محل ساخت یک مجموعه سریال در مورد سردار بروجردی داشتند که این امر نشان دهنده حضور سرداران ما در استان کردستان و آذربایجان غربی به عنوان یک رزمنده و تامین کننده امنیت دارد. همچنین در این سفر ملاقاتی با خانواده های سپاهی داشتند.

نماینده مردم ارومیه در خصوص طرح دیگری که در سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی افتتاح شد بیان کرد: همچنین رئیس جمهور در این سفر افتتاحیه دیگری در خصوص سیکل ترکیبی برق داشتند که زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کرده و موجب تقویت برق منطقه می شود و همین موارد نشان دهنده این است که رئیس جمهور از روی حساب و کتاب و برنامه عمل می کنند. همچنین از آقای محرابیان وزیر نیرو و استاندار آذربایجان غربی تشکر می کنم که در ستاد احیای دریاچه ارومیه حضور داشتند.

ذاکر در عین حال خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در این موقعیت به سمت پروژه ای بسیار مهم و کلیدی آمدند و به عنوان جهاد تبیین وارد این عرصه شدند و افتتاحیه هایی را انجام دادند.

باید تکمیل پروژه احیای دریاچه ارومیه در اولویت باشد

وی تاکید کرد: اما موضوع مهمتر این است که باید به فکر تکمیل پروژه احیای دریاچه ارومیه باشیم که رئیس چمهور نیز به آن اشاره کردند که این قدم اول انتقال آب به اندازه ۶۰۰ میلیون متر مکعب بوده، اما قدم های بعدی انتقال آب از رودخانه و دریای خزر، الگوی کشت، آبیاری قطره ای تحت فشار، بارور کردن ابرها و ده ها موضوع دیگر است که به آنها نیاز داریم و یا اقدام برای انتقال۳۰۰ میلیون متر مکعب از سد صفرآباد به کانال بادین است که ۱۳ میلیون متر مکعب هم آنجا نیاز داریم که همه این موارد در مراحل بعدی و با تاکید رئیس جمهور و وزیر نیرو امیدی برای مردم ایجاد خواهد کرد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اما نکته جالب این است که مسئولان در این سفر برنامه های بعدی را هم در نظر گرفته اند و محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد که هر سه ماه یک پروژه افتتاح خواهد شد و از برنامه آتی برای مردم گفتند که این مورد هم یک امتیاز مثبت برای این دولت است. اینکه می گویند ما در آینده این کارها را می خواهیم انجام دهیم برای مردم امیدآفرین است.

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه در این سفر رئیس جمهور سه افتتاحیه داشتند گفت: یکی از طرح ها انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه بوده، دومین طرح افتتاح پروژه سیکل ترکیبی برق ارومیه بود که اهمیت بالایی داشت، سومین مورد هم در خصوص پروژه ای برای سپاه اقداماتی داشتند که در مورد ساخت سریال هایی با موضوع جهاد تبیین صورت می گیرد تا افرادی که در جبهه و جنگ نام آور بودند بهتر معرفی شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *