خداحافظی سرمربی سابق انگلیس از دنیای مربیگری

خداحافظی سرمربی سابق انگلیس از دنیای مربیگری

سون گوران اریکسون سرمربی سابق تیم ملی انگلیس رسما تصمیم خود را برای کناره گیری از فوتبال به دلایل سلامتی اعلام کرد.

به گزارش سادس و به نقل از فوتبال ایتالیا، سون گوران اریکسون سرمربی سوئدی از تصمیم خود برای کناره گیری از دنیای فوتبال خبر داد. او اولین بار در سال ۱۹۸۴ وارد ایتالیا شد و سه سال را در رم سپری کرد. پس از این، او دو فصل را در فیورنتینا گذراند و سپس راهی بنفیکا شد و سه سال را در آنجا گذراند.

اریکسون در سال ۱۹۹۲ با هدایت سمپدوریا به سری آ بازگشت و در سال ۱۹۹۷ راهی لاتزیو شد و در آنجا باشگاه را به دومین اسکودتوی تاریخ خود رساند. 

این مربی که خیلی‌ها او را به خاطر حضور در تیم ملی انگلیس می‌شناسند، در یک بیانیه مطبوعاتی تصمیم خود را برای کناره‌گیری از دنیای فوتبال اعلام کرد. این مربی ۷۵ ساله به عنوان مدیر ورزشی تیم دسته سومی کارلستاد در زادگاهش سوئد کار می‌کرد.

او درباره این اقدام خود گفت: من تصمیم گرفته‌ام به خاطر مراقبت از سلامتی  وظایف عمومی خود را محدود کنم و از دنیای مربیگری کنار رفتم. من از شما دوستان و آشنایان برای همه حمایت ها تشکر می‌کنم. از شما می‌خواهم که به تصمیم و حریم خصوصی من احترام بگذارید.

 اریکسون که در فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ به عنوان مربی سال سری آ انتخاب شد، چندین افتخار بزرگ در  ایتالیا از جمله قهرمانی در لیگ، چهار کوپا ایتالیا و دو سوپرکاپ ایتالیا کسب کرد.

پس از جدایی از لاتزیو در سال ۲۰۰۱، سرمربی سوئدی پنج سال هدایت انگلیس را سپری کرد و در دو جام جهانی و یورو در سال ۲۰۰۴ روی نیمکت این تیم بود. 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *