راه برون رفت فولاد از شرایط فعلی "مربی خارجی" است/ رفتن نکونام فراموش شود

راه برون رفت فولاد از شرایط فعلی "مربی خارجی" است/ رفتن نکونام فراموش شود

سادس/خوزستان یک مربی فوتبال معتقد است که در شرایط فعلی تنها مربی خارجی می تواند به فولاد کمک کند.

منصور ربیعه در گفت و گو با سادس در ابتدا با اشاره به بازی فولاد برابر الهلال در لیگ قهرمانان آسیا، اظهارکرد: برخلاف تمام تبلیغاتی که الهلالی ها برای این بازی داشتند و به ضرر تیم فولاد بود، نماینده ایران بازی خوبی به نمایش گذاشت و اگر فولاد همین روند را در لیگ برتر نیز ادامه دهد می تواند به رده های بالاتر صعود کند.

وی در ادامه تاکید کرد: شکل بازی به صورتی بود که تماشاگرپسند بود و دارای نکات فنی بود. ضمن این که اگرچه فولاد شایستگی حضور در مرحله بعدی را هم داشت اما باید به نتیجه رقم خورده احترام گذاشت.

این مربی با تجربه فوتبال با بیان این که در این برهه فولاد به آرامش نیاز دارد و باید پرونده جدایی نکونام بسته شود، ادامه داد: پرداختن بیشتر به این موضوع تیشه به ریشه فولاد می زند و باید مسئولان آرامش را به مجموعه تزریق کنند و رفتن نکونام فراموش شود و به آینده فکر کنند. باید دفتر جدیدی برای فولاد باز شود و من می گویم ای کاش این دفتر با یک مربی خارجی برای باز شود زیرا معتقدم در این برهه تنها مربی خارجی می تواند به فولاد کمک کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا فکر می کنید در این برهه مربی خارجی بیشتر می تواند به فولاد کمک کند؟ گفت: من سابقه فعالیت چندین ساله در فولاد دارم و با مربیان خارجی زیادی به ویژه اهل کروات کار کرده ام و معتقدم همین مربیان بیشترین تاثیر را روی فوتبال خوزستان و کشور داشته اند که می توان به بگوویچ، بناچیچ، فرانچیچ و اسکوچیچ اشاره دارد. این نفرات مربیانی بوده اند که از نظر ساختاری و فوتبالی خیلی به باشگاه فولاد کمک داشته اند و من فکر می کنم تنها راه برون رفت فولاد از شرایط فعلی مربی خارجی و از کشور کرواسی است زیرا مربیان کروات از نظر فرهنگی هم به ما نزدیک هستند.

ربیعه درباره این که احتمالا فولاد ادامه لیگ را با مربی ایرانی به پایان خواهد رساند، عنوان کرد: به نظرم اگر در مجموع باشگاه فولاد روی مربی خارجی نظر دارد، بهترین فرصت همین الان است تا هم بازیکنان را شناسایی کند و هم با فضای لیگ برتر آشنا شود تا برای فصل بعد برنامه ریزی کند زیرا اگر بخواهند جذب مربی خارجی را به فصل آینده موکول کنند ممکن است زمان را ازدست بدهند.

وی ادامه داد: من فکر می کنم اگر فولاد مربی خارجی جذب شود، بازیکنان استان و آکادمی فولاد می توانند رشد کنند زیرا مربیان خارجی نگاه ویژه ای به بازیکنان جوان دارند و اصلا فوتبال دنیا به همین سو سوق پیدا کرده است. به نظرم مربیان خارجی در استفاده از جوانان شجاع هستند و این شجاعت را در مربیان داخلی کم می بینم. مربیان خارجی اصلا به اسم بازیکن کاری ندارند و این نیز یک نکته مثبت است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *