فقر مطلق را می‌توان با زکات از بین برد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اعلام کرد که در ۱۰ ماهه سال‌جاری ۱۳ هزار میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری و برای معیشت خانواده‌های نیازمند هزینه شده است.

به گزارش سادس، حبیب‌اله آسوده در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان تهران که صبح امروز برگزار شد، اظهارکرد: در ۱۰ ماهه سال جاری،  ۱۳ هزار میلیارد کمک مردمی در بخش‌های مختلف جمع‌آوری و به نیازمندان پرداخت شده است که از این رقم هفت هزار میلیارد تومان توسط مراکز نیکوکاری و دو هزار میلیارد تومان در بخش زکات جمع‌آوری شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اثرات زکات در کشور ادامه داد: فقر مطلق را می‌توان با زکات از بین برد. به مردم این اطمینان را می‌دهیم که همه وجوهات مردمی پرداختی به کمیته امداد صرف امور محرومان و نیازمندان می‌شود.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، وی ادامه داد: از مبلغین و ائمه جماعت درخواست داریم بحث پرداخت زکات را در بین مردم ترویج کنند و چهره به چهره با مردم صحبت کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد افزود: حدود هفت هزار نفر در شبکه نیکوکاری فعال هستند و معتقدیم که ۸۵ میلیون جمعیت ایران نیکوکار هستند و باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده، سال آینده اثر زکات را بر کاهش فقر شاهد باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *