شرکت ۳۴۵ هزار تهرانی در طرح «من شهردارم»/مخازن زباله، جانواران موذی و بوستان‌ها از اولویت‌ها

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران اعلام کرد ۳۴۵ هزار نفر از مردم تهران در طرح «من شهردارم» شرکت کردند.

به گزارش سادس،  امیر شهرابی در آیین اختتامیه نخستین دوره طرح «من شهردارم» اظهار کرد: این طرح برای اولین بار در کشور اجرا می شود و می تواند یک الگوی خوب برای دیگر سازمان ها یا شهرها باشد.

وی ادامه داد: از همکاران در مناطق مختلف و همچنین سازمان ها، مدیران نواحی و سفیران این طرح که با فعالیت شأن این اتفاق میمون را رقم زدند، تشکر می‌کنم.

شهرابی افزود: در این طرح ۲۸۰۰پروژه را در سامانه قرار دادیم که حدود۱۴۶۰ پروژه توسط مردم انتخاب شد و  بالغ بر ۴هزار میلیارد تومان از سهم بودجه سرمایه سال آینده به این پروژه ها اختصاص پیدا کرد. ۳۴۵ هزار نفر از مردم تهران در این طرح شرکت کردند و ۴۵۸ هزار پرسشنامه تکمیل شد. 

وی عنوان کرد: ۷۳۰ پرسشگر فعال داشتیم که ۵۶۰ نفر آن از همکاران بودند و ۱۷۰ نفر داوطلب داشتیم که از آنها تقدیر خواهیم کرد. حدود ۴۰ درصد از افرادی که در این طرح رأی دادند مدارک بالای لیسانس داشتند و نیمی از جمعیت شرکت کننده بین ۲۰ تا ۴۰ سال و آقا بودند. 

وی با بیان اینکه به ۹۴ درصد از اهدافمان رسیدیم، تصریح کرد: موضوعات دارای اولویت از نظر مردم بحث مخازن زباله، جانواران موذی و بوستان ها بود.

شهرابی با بیان اینکه در نهایت از همه کسانی که بانی این طرح بودند تشکر می کنم، گفت: اجرای طرح «من شهردارم» خواست شخص شهردار تهران بود. 

وی در پایان با تاکید بر اینکه  امروز از نفرات برتر قدردانی می شود، خاطر نشان کرد: در کنار ما بچه های فناوری اطلاعات و مرکز ارتباطات شهرداری تهران هم کمک کردند.

مشارکت شهروندان اساس پیشرفت پایدار شهر و کاهش هزینه‌ها

مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران نیز در آیین اختتامیه نخستین دوره طرح «من شهردارم» اظهار کرد: اعتقاد داریم که مشارکت شهروندان بنیاد پیشرفت پایدار شهر است و سبب کاهش هزینه‌ها و انتخاب درست اولویت ها می شود.

وی ادامه داد: در این طرح نگاه و منویات مقام معظم رهبری یادآور شده و افتخار ما این است که بتوانیم خودمان را با منویات رهبری وفق دهیم. همچنین در این طرح توانستیم مشارکت  نیم میلیون از شهروندان تهرانی را جلب کنیم.

معاون شهردار تهران افزود: جایگاه حقوقی و قانونی طرح «من شهردارم»، اسناد بالادستی است و کانون محوری شکل گیری ایده «من شهردارم» با رویکرد مردمی سازی اداره شهر، شهردار تهران بود.

باقری اشاره کرد: به جای اینکه برنامه ریزی برای مردم داشته باشیم ، به تدریج باید به این سمت برویم که برنامه ریزی با مردم انجام شود و سپس برنامه ریزی توسط مردم صورت بگیرد. 

وی افزود: مشارکت حدود نیم میلیون نفری به ما امید داد که این مسیر را با صلابت دنبال کنیم. اعتقاد داریم که مشارکت شهروندان بنیاد پیشرفت پایدار شهر است و سبب کاهش هزینه ها و انتخاب درست اولویت ها می شود.

بر اساس گزارش سایت شهر، باقری خاطر نشان کرد: دستاوردهای طرح «من شهردارم» باعث حس تعلق شهروندان به شهر می شود و در نهایت به سمت مردمی سازی اداره شهر پیش می رویم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *