درخواست برگزاری جلسه غیر رسمی نمایندگان مجلس با دولت در روز پنجشنبه

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که نمایندگان مجلس روز پنجشنبه جلسه‌ای غیر علنی و غیر رسمی درباره موضوع ارز با حضور مسئولان دولت برگزار کنند.

به گزارش سادس، روح‌الله نجابت در جلسه روز چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ صحن مجلس در اخطاری گفت: دیروز در مجلس جلسه‌ای غیر علنی با موضوع ارز داشتیم و قرار بود که امروز نیز نماینده‌ای از دولت امروز در چنین جلسه‌ای حضور پیدا کند که این جلسه به دلیل مشکل موجه برادری در دولت برگزار نشده است و جلسه به روز شنبه موکول شده است.

وی افزود: علنی یا غیر علنی بودن جلسه مذکور که از سوی برخی از نمایندگان مجلس درباره آن صحبت شد، موضوعی قابل بحث است که هیئت رئیسه درباره آن تصمیم خواهد گرفت اما تذکر من این است که مردم، مجلس و دولت را جدای از هم نمی دانند. به نظر من این که موضوع را تا شنبه متوقف کنیم و رسیدگی به این موضوع را به روز شنبه موکول نماییم جای تامل دارد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: ممکن است نمایندگان مجلس پیش بینی کرده باشند تا پنجشنبه و جمعه آخر هفته را جهت سرکشی به حوزه‌های انتخابی خود بروند اما موضوع این است که قیمت ارز منتظر نمایندگان مجلس نمی ماند که کاهش یا افزایش پیدا کند.

نجابت ادامه داد: گفته شده که جلسه غیر علنی روز شنبه که قرار است با حضور دولت درباره موضوع ارز برگزار شود ۴۵ دقیقه است این در شرایطی است که نتیجه‌ای از جلسه ۴۵ دقیقه‌ای حاصل نمی‌شود؛ در این زمینه از ریاست مجلس و اعضای هیئت رئیسه مجلس درخواست دارم تا روز پنجشنبه جلسه غیر علنی و غیر رسمی درباره موضوع ارز برگزار کنیم و همکاران محترم ۳ الی ۴ ساعت در مجلس حاضر شوند. اگر این موضوع امکان‌پذیر نیست فراکسیون می‌تواند تشکیل جلسه دهد.

نماینده شیراز عنوان کرد: این موضوع نیاز کشور است و فکر می کنم که اگر از نمایندگان مجلس رای گیری استمزاجی درباره جلسه روز پنجشنبه انجام شود آنها حتماً همکاری لازم را خواهند داشت زیرا اگر در هفته آینده وارد بررسی بودجه شویم، آیین‌نامه اجازه نمی‌دهد موضوع دیگری را در دستور کار قرار دهیم بنابراین می‌طلبد با برگزاری نشستی در روز پنج‌شنبه مسئولان دولتی در مورد موضوع ارز توضیح دهند و هیئت رئیسه نیز به برگزاری این نشست توجه داشته باشد.

به گزارش سادس، علی نیکزاد که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به اخطار نجابت گفت: اگر از طرف شما عذر مسئولی که قرار بود در نشست حضور یابد، موجه است بنابراین لزومی به دادن این اخطار نبود و به ابهامات عدم برگزاری نشست غیرعلنی امروز پاسخ دادید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *