دوچرخه‎سواری بانوان روند رو به رشدی داشته است


148604.jpg

نایب رییس بانوان فدراسیون دوچرخه‌سواری با ابراز رضایت از روند رو به رشد دوچرخه‎سواری بانوان در کشور، گفت:‌ رکوردها و امتیازاتی که رکاب‌زنان بانو از خود بر جای می‌گذارند بسیار نسبت به گذشته بهبود یافته و انگیزه آنان نیز بسیار بالا رفته است تا جایی که برخی از آن ها در حال تلاش برای کسب مدال‎های آسیایی هستند.

ناهید ایروانی در حاشیه برگزاری مرحله نهایی لیگ برتر دوچرخه سواری پیست کشور در اهواز، در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به سطح دوچرخه‎سواری بانوان اظهار کرد: طبیعی است که در حال حاضر سطح دوچرخه‌سواری آقایان نسبت به خانم‌ها بالاتر است و این بدان علت است که هم قدمت دوچرخه‌سواری آقایان بیشتر است و هم زمینه فعالیت برای آقایان به سبب مسائل فرهنگی مهیاتر است.

وی با اشاره به عواملی که باعث شده در حال حاضر سطح دوچرخه‎سواری بانوان نسبت به آقایان پایین‎تر باشد افزود: آقایان می‌توانند به راحتی در جاده‌ها و مکان‌های مختلف فعالیت و به انجام تمرین بپردازند و این درحالی است که بانوان باید فعالیت خود را در مکان‌هایی انجام دهند که به لحاظ فرهنگی امکان‌پذیر باشد. از این‎رو مکان‌هایی که بانوان استفاده می‌کنند محدودتر است. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که خانم‌ها تنها حدود 8 تا 10 سال است که در ورزش دوچرخه‌سواری فعال شده‌اند که طبعاً زمان زیادی نیست.

نایب رییس بانوان فدراسیون دوچرخه‌سواری اضافه کرد: در بحث تقسیم بودجه نیز چنانچه با کمبود مواجه شویم، به این دلیل که سطح خانم‌ها پایین‌تر از آقایان است، اولین گروهی که خط می‌خورند خانم‌ها هستند.

وی ادامه داد: در این یک سال و نیمی که من در فدراسیون سمت گرفتم، تلاش‌مان بر این بوده که اردوهای بازیکنان را بیشتر و شرایط تست‌گیری و استعدادیابی را برای خانم‌ها فراهم آوریم. خوشبختانه سطح دوچرخه‌سواری خانم‌ها در حال حاضر ارتقا پیدا کرده است تا جایی که رکاب‌زنان ما در مسابقات بین‌المللی همچون کاپ‌های آسیایی شرکت می‌کنند و حتی مقام نیز کسب می‌کنند. طی یک سال و نیم اخیر مدال‌هایی که بانوان ما کسب کرده‌اند بیشتر از سال‌های قبل بوده است که این خود گواهی بر پیشرفت دوچرخه‌سواری بانوان است.

ایروانی با ابراز خوش‌بینی نسبت به نتایج بانوان در مسابقات آسیایی پیش‌رو، عنوان کرد: امیدوار هستم که بازیکنان امتیازات خوبی را در مسابقات کسب کنند. ما همواره بازیکنان را نسبت به خودشان و امتیازاتی که در دوره‌های گذشته کسب می‌کنند، می‌سنجیم و امیدوارم که نتایج خوبی کسب شود.

وی اظهار کرد: من همواره گفته‌ام که بانوان ما آمادگی کسب سهمیه المپیک را نیز دارند اما به شرطی که حمایت شوند و بتوانیم اردوهای منظم و پیوسته‎ای را برگزار کنیم. بنابراین خود من نیز به عنوان عضوی از فدراسیون تمام تلاشم را می‌کنم تا با کمک گرفتن از وزارت ورزش و حمایت‌های رییس فدراسیون، کاری کنم تا بانوان نیز بتوانند نتایجی را که در خور خودشان هست کسب کنند.

نایب رییس بانوان فدراسیون دوچرخه‌سواری با بیان این‎که روند فعلی دوچرخه‌سواری بانوان، روندی رو به رشد است، تصریح کرد: رکوردها و امتیازاتی که رکاب‌زنان از خود بر جای می‌گذارند، بسیار نسبت به گذشته بهبود یافته و انگیزه آنان نیز بسیار بالا رفته است. انگیزه برخی رکاب‌زنان تا حدی است که برای کسب مدال در حال تلاش هستند. ما نیز تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که این تیمِ با انگیزه بتواند بهترین نتایج را کسب کند.

وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون چه تمهیداتی را برای حضور موفق و بی‌دغدغه بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا در نظر گرفته است؟ بیان کرد: ما سعی کردیم اردوهای پیوسته‌ای را برای آنان برگزار کنیم. خوشبختانه این کار را کردیم و به عقیده من تاکنون شاهد برگزاری اردویی با این نظم نبوده‌ایم. در حال حاضر فدراسیون این امکان را فراهم آورده است که مربیان بخش آقایان بر کار بانوان رکاب‌زن نیز نظارت و برنامه‌های آنان را به صورت مرتب چک می‌کنند. همچنین خانم مریم غیاثوند (سرمربی تیم‎ملی بانوان) را از طرف فدراسیون به کمپ یو.سی.آی فرستادیم که او توانست بالاترین رتبه را در بین تمام مربیانی که در این کمپ حضور داشتند کسب کند. تمام این‌ها امتیازاتی هستند که قطعاً به دوچرخه‌سواری بانوان کمک خواهد کرد.

ایروانی با ابراز رضایت از عملکرد سرمربی تیم‎ملی بانوان، گفت: غیاثوند خود دوچرخه‌سوار بوده و از انگیزه بالایی نیز برخوردار است؛ ضمن اینکه بسیار مستعد است و تعامل خوبی نیز با مربیان بخش آقایان دارد. مطمئنم با این شرایطی که حاکم است می‌توانیم نتایج بسیار خوبی را کسب کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص کوچ رکاب‌زنان خوزستانی به استان‎های دیگر و حضور در قالب تیم‌های باشگاهی آن استان‎ها نیز خاطر نشان کرد: در وهله اول باید بگویم که اطمینان دارم هر ورزشکاری به این که برای استان خودش رکاب بزند، افتخار می‌کند و دوست دارد با نام استان خود روی سکو برود و در استان خود مطرح باشد. این جزو آرزوهای هر ورزشکاری است؛ با وجود این، ممکن است برخی مواقع شرایطی به وجود آید که ورزشکار از استان خود دور شود.

نایب رییس بانوان فدراسیون دوچرخه‌سواری در این خصوص اضافه کرد: دوچرخه‌سواری رشته‌ای پرهزینه است. لباس‌های آن، دوچرخه و سایر وسایل مربوط بسیار هزینه‌بر هستند. از طرفی دوچرخه‌سوار نیز باید مدت زیادی را در طول روز صرف تمرین کند و با این حال نیز باید به فکر هزینه‌های زندگی باشد.

وی بیان کرد: این که چرا خوزستان در لیگ برتر پیست آقایان تیم نداده است و رکاب‌زنان این استان در تیم‌های دیگر هستند را دقیق نمی‌دانم ولی امیدوارم هیات خوزستان از ورزشکاران این استان که انصافاً پتانسیل‌های بالایی دارند، حمایت‌های لازم را انجام دهد. حتماً در جلسه‌ای که با آقای آهنجان (رییس هیات استان) خواهیم داشت، این مورد را مطرح خواهیم کرد و دلیل این موضوع را جویا خواهیم شد. این نکته‎ای تامل برانگیز است که شهری میزبان است و ورزشکاران آن شهر نیز در مسابقات هستند ولی در قالب تیم‌های دیگر به رقابت می‌پردازند.

ایروانی در پایان عنوان کرد: در قسمت بانوان و آقایان هر کمکی که بتوانم به دوچرخه‌سواران این استان خواهم کرد. از زمانی که وارد اهواز شدم بسیار با آقای کیانی‌زاده (مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان) و خانم ارجمند (نایب رییس بانوان هیات خوزستان) در ارتباط بودم و پیگیر خیلی از مسایل شدم. حتی در خصوص بسیاری از موارد مربوط به آقایان خودم پیگیر شدم و سعی می‌کنم تمام تلاش خود را به کار ببندم تا هر کمکی که بتوانم به دوچرخه‌سواران خوزستانی بکنم.

انتهای پیام

document.currentScript.parentNode.insertBefore(s, document.currentScript);

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *