زنگنه: سازوکاری برای اعلام نظر مجلس از طریق نمایندگان در شوراها اندیشیده شود

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوعاتی نظیر سیاست‌های ارزی و مولد سازی شاهد هستیم که نمایندگان مجلس در شوراهای تصمیم‌گیر نظر خود را اعلام کردند و دیگر اعتراض نمایندگان راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش سادس، محسن زنگنه در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز (دوشنبه)مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در خصوص بحث‌هایی که پیرامون ارز یا مولد سازی در مجلس مطرح می‌شود جای تعجب وجود دارد چرا که این موارد در شورای سران یا در شورای امنیت ملی و یا در سایر شوراها نهایی شده که مجلس شورای اسلامی نیز در آنها عضو دارد. اکثر نمایندگانی که نسبت به این موضوعات اعتراض دارند خودشان در این شوراها عضو هستند اما ما در مجلس اصلا خبری از جزییات نداریم.

وی در ادامه اظهار کرد: باید سازوکار معینی تعریف شود تا کسانی که به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی در این جلسات شرکت‌ می‌کنند، نظر مجلس را منتقل کنند، امروز نیز اگر نمایندگان اعتراض کنند راه به جایی نخواهند برد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه که واضح است مجلس با دولت تفاوت دارد، در دولت رئیس جمهور می‌تواند فردی را به عنوان نماینده تام‌الاختیار به این جلسات بفرستد و تصمیم‌گیری کند اما در مجلس شورای اسلامی اینگونه نیست باید سازوکاری اندیشیده شود تا در خصوص مسائل اصلی کشور اگر قرار است در این جلسات از سوی مجلس اعلام نظری صورت گیرد با نظر تمام نمایندگان همسو باشد.

زنگنه گفت: اکنون در خصوص سیاست‌های ارزی و یا مولد سازی عملا اعتراض نمایندگان به جایی نمی‌رسد چرا که کرسی مجلس شورای اسلامی در این جلسات نظر قطعی خود را اعلام کرده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *