مدیریت بحران فقط امداد و نجات نیست

معاون فنی و هماهنگی بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور تاکید که مدیریت بحران صرفا شامل مراحلی مانند مقابله و امدادونجات نبوده و باید به اصل پیشگیری نیز توجه شود.

به گزارش سادس، نژاد جهانی با بیان اینکه اصل حاکم بر قانون مدیریت بحران در کشور می‌گوید این کار ناظر بر هماهنگی، سیاست گذاری و برنامه ریزی است که کلید واژه انسجام و تعامل بین دستگاهی را در بر می‌گیرد، گفت: در حوزه مدیریت بحران بخشی توانمندی‌های بسیاری داریم ولی فاقد کلیدواژه کار تیمی و تعامل بین بخشی هستیم که حلقه مفقوده ماست.

معاون فنی و هماهنگی بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: لازم است تا ضمن ترویج مدیریت بحران، افزایش همکاری و تعامل میان دستگاه‌های مختلف با یکدیگر را در نظر گیریم تا ذهن مدیران را آماده کنیم.

وی همچنین مدیریت بحران را صرفا شامل مرحله مقابله و امداد و نجات ندانست و خاطرنشان کرد: باید به اصل مهم پیشگیری بپردازیم و در حوزه کالبدی نیز نگاهی توسعه محور و آینده نگر داشته باشیم.

جهانی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، بر لزوم بهره‌گیری از بازتوانی روحی و اقتصادی بعد از بحران‌ها تاکید کرد و گفت:‌ در مدیریت بحران بازگشت کسب و کارها به چرخه تولید و اشتغال از نکات مهم است که باید مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌ریزی لازم برای آن انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *