مربی ایرانی جوان یا باتجربه برای تیم‌ملی؟

مربی ایرانی جوان یا باتجربه برای تیم‌ملی؟

مربی اسبق تیم ملی فوتبال معتقد است که هدایت تیم ملی باید به یک مربی با تجربه داخلی مانند امیر قلعه‌نویی و گل‌محمدی سپرده شود.

به گزارش سادس، با رفتن کارلوس کی‌روش از ایران، نیمکت تیم‌ملی فوتبال ایران خالی مانده است و فدراسیون فوتبال طی روزها و ماه‌های آینده سرمربی تیم ملی را انتخاب خواهد کرد. مهدی تاج چندی قبل اعلام کرد که «از جمیع جهات انتخاب مربی ایرانی برای تیم ملی بهتر است.»

بیشتر بخوانید

ویسی: تیم ملی مسخره نیست که به هر کسی بسپاریم!

لطیفی: اگر مربی ایرانی در جام ملت‌ها نتیجه نگیرد، پوستش را می‌کنند!

منصور رشیدی، دروازه‌بان و مربی اسبق تیم‌ملی فوتبال در گفت‌وگو با سادس، در پاسخ به این سوال که باتوجه به شرایط کنونی آیا فدراسیون فوتبال باید به سراغ مربی ایرانی برود یا خارجی، اظهار کرد: موافق مربی ایرانی هستم چون قبل و بعد از انقلاب، ۸۰ درصد سرمربیان ایرانی تیم‌ملی نتیجه هم گرفته‌اند.

مربی ایرانی می‌تواند مفیدتر باشد

او افزود: بازیکنان شاخص پیش از انقلاب پس از بازنشستگی مربی شدند و نتایج خوبی گرفتند. منصور پورحیدری، قلعه‌نویی، حجازی و… پیشینه درخشان به عنوان بازیکن داشته‌اند که نتایج خوبی هم در دوران مربی‌گریشان کسب کرده‌اند. به نظرم اگر در حال حاضر مربی ایرانی انتخاب کنند، به نفع تیم‌ملی است. مربی ایرانی با فرهنگ و فوتبال ایران آشناست و می‌تواند مفیدتر باشد تا این که برای مربی خارجی هزینه کنیم.

قلعه‌نویی و گل‌محمدی برای تیم‌ملی بهتر هستند

مربی سابق تیم‌ملی در پایان در پاسخ به این سوال که از بین جواد نکونام، فرهاد مجیدی، امیر قلعه‌نویی و حتی یحیی گل‌محمدی که اسامی‌شان به عنوان گزینه‌های هدایت تیم‌ملی عنوان شده‌اند، گفت: با وجود این که جوان‌ترها می‌توانند مدت‌ها سرمربی تیم ملی باشد اما معتقدم که باید یک مربی باتجربه ایرانی مانند قلعه‌نویی در درجه اول و یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی تیم‌ملی انتخاب شود چرا که به پختگی رسیده‌اند. علاوه بر این در فوتبال دنیا مشاهده می‌کنیم که هدایت تیم‌های ملی به مربیان پخته و باتجربه سپرده می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *