طرحهای محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان؛ از رفع مشکل تامین آب شرب تا احداث ۷۵۰۰ واحد مسکونی

درحالی چند روز گذشته ۷۵۰۰ طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان به بهره‌برداری رسید که در این میان بیشترین طرح‌ها به ترتیب مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۷۰۰ طرح و خراسان شمالی با ۶۰۰ طرح بوده است.

به گزارش سادس، چهارشنبه (۲۶ بهمن‌ماه) از ۷۵۰۰ طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان به ارزش ۷۰۰۰ میلیارد تومان بهره‌برداری شد که براساس گزارشات موجود، به تفکیک حوزه‌های کاری، این طرح‌ها در حوزه فرهنگی، آموزشی و ورزشی ارزش ۱۵۰ میلیاردتومان، در حوزه آبرسانی، راه و زیرساخت ارزش ۲۰۰ میلیاردتومان، در حوزه اشتغالزایی ۵۰۰ میلیاردتومان، در حوزه مسکن ارزش هزار میلیاردتومان، در حوزه حمایتی ارزش ۳۱۰۰ میلیاردتومان، در حوزه بهداشت و درمان ارزش ۱۰۰۰ میلیاردتومان، در حوزه بخشودگی واگذاری اسناد املاک علوی به محرومان ارزش ۹۵۰ میلیاردتومان و در حوزه رسالت اجتماعی شرکت‌های بنیاد مستضعفان ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان دارد.

در این بین، احداث چهار مرکز سلامت و درمانی در مناطق محروم به ارزش ۸۰۰ میلیاردتومان، تعمیر و تجهیز ۶ مرکز درمانی و بیمارستانی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیاردتومان و تحویل ۳۰ دستگاه آمبولانس به مراکز درمانی مناطق محروم به ارزش ۷۰ میلیاردتومان از جمله طرح‌های محرومیت‌زدایی در حوزه و بهداشت و درمان است.

احداث ۶۰ کلاس درس در قالب ۱۴ مدرسه به ارزش ۲۰ میلیاردتومان و تعمیر و تجهیز ۲۰۰ کلاس درس در قالب ۷۰ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۷ میلیاردتومان نیز جز طرح‌های محرومیت‌زدایی در حوزه آموزش است.

از سوی دیگر نیز مشارکت در احداث ۷۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق محروم به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان، تعمیر ۲۲۰ واحد مسکونی در مناطق محروم به ارزش بیش از ۳۵ میلیاردتومان و اعطای ۲۰۰۰ فقره تسهیلات مسکن محرومان به ارزش ۲۳۰ میلیاردتومان نیز از دیگر طرح‌های محرومیت‌زدایی در حوزه مسکن است.

در این میان احداث و تعمیر و تجهیز ۱۱۰ زمین چمن مصنوعی، محلی و سالن ورزشی به ارزش ۳۳ میلیاردتومان نیز از دیگر طرح‌های محرومیت‌زدایی قابل اشاره بنیاد مستضعفان است.

اما در حوزه راه‌سازی، آبرسانی و اشتغال نیز اقداماتی صورت گرفته است که مشارکت در احداث راه و طرح هادی بیش از ۳۰ روستا به ارزش ۲۰ میلیارد تومان، احداث ۴۰ دهانه پل دسترسی در مناطق محروم به ارزش ۶ میلیاردتومان، تعمیر و بهسازی راه‌های روستایی در مناطق محروم با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیاردتومان و کمک به احداث سد عمارت در استان اردبیل به میزان ۱۰۰ میلیاردتومان، کمک به رفع مشکل تامین آب شرب بیش از ۱۳۳ روستا با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیاردتومان، مشارکت در احداث بند آبخیزداری و ایجاد کانال‌های آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیاردتومان، مشارکت در لایروبی ۹۰ رشته قنات در مناطق محروم با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیاردتومان و اعطای ۶۰۰۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش ۵۰۰ میلیاردتومان از جمله طرح‌های محرومیت‌زدایی در حوزه‌های مختلف بنیاد مستضعفان است.

طبق گزارش اما، بررسی آمارهای موجود از طرح‌های محرومیت‌زدایی به تفکیک استان‌ها نشان می‌دهد بیشترین طرح‌های محرومیت‌زدایی اجرا شده به ترتیب مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۷۰۰ طرح و خراسان شمالی با ۶۰۰ طرح بوده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *