۷۰۰ هزار خانواده کمیته امداد خودکفا شدند

سادس/قم رئیس کمیته امداد از خودکفایی بیش از ۷۰۰ هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد خبرداد و گفت: برای رفع مشکل اشتغال در کشور ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که یکی از این ظرفیت‌ها تسهیلات اشتغال‌زایی است و اگر همه ظرفیت‌ها بسیج شوند و در کنار هم قرار گیرند مشکل اشتغال کشور رفع می‌شود.

سید مرتضی بختیاری ظهر امروز، بیست و ششم بهمن ماه در دیدار رئیس و اعضای هیأت امنای کمیته امداد با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه و امام جمعه قم که در دفتر جامعه مدرسین انجام شد، ۲۲ بهمن و حضور مردم در این حماسه انقلابی را هدیه الهی خواند و اظهار کرد: ما افتخار می‌کنیم که مردم همچنان همراه و همگام با انقلاب هستند و برای تحقق آرمان‌های امام(ره) تلاش می‌کنند.

وی کمیته امداد را یکی از یادگارهای ارزشمند امام راحل معرفی کرد و گفت: امام خمینی(ره) علاقه بسیاری به کمیته داشتند و این نهاد باید برای ادامه دادن راه امام کمک به نیازمندان را به صورت جدی دنبال کند.

وی با تاکید بر اینکه خودکفایی مددجویان به عنوان یکی از اهداف اصلی کمیته امداد دنبال می‌شود، گفت: با اقدامات انجام شده در حوزه خودکفایی بیش از ۷۰۰ هزار خانواده از پوشش کمیته امداد خارج شده‌اند؛ برای رفع مشکل اشتغال در کشور ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که یکی از این ظرفیت‌ها تسهیلات اشتغال‌زایی است و اگر همه ظرفیت‌ها بسیج شوند و در کنار هم قرار گیرند مشکل اشتغال کشور رفع می‌شود.

رئیس کمیته امداد اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی که انجام داده‌ایم تا پایان سال ۱۴۰۲ می‌توانیم اعلام کنیم که در روستاها مددجو بدون مسکن نخواهیم داشت.

بختیاری بیان کرد: تا هفته قبل ۶۰ هزار جهیزیه دادیم و به دنبال این هستیم تا پایان سال افراد در صف جهیزیه را صفر کنیم و در این راستا خیرین کمک بیشتری نسبت به دولت داشته‌اند که باید از این افراد تقدیر شود.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه ارائه دو هزار وانت نیسان و هزار تاکسی به مددجویان کمیته امداد امضا شده است، عنوان کرد: به دنبال این هستیم تا مددجویان را وارد عرصه اقتصاد و اشتغال کنیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات امروز جامعه را رفع کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *