حل مشکل سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی در تهران

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی توضیحاتی پیرامون علت تجمع روز گذشته تعدادی از خانواده‌های دارای دانش‌آموز استثنایی مقابل شورای شهر تهران که به تعطیلی سرویس مدارس بازمی‌گشت‌ ارائه داد و گفت که این مشکل حل و حق و حقوق رانندگان سرویس مدارس به‌زودی پرداخت می‌شود.

حمید طریفی حسینی در گفت‌وگو با سادس، در این باره اظهار کرد: شش، هفت سال است که شهرداری تهران هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی را بر اساس مصوبه شورای شهر تهران تقبل می‌کند. مشکلاتی در این باره پیش آمده بود و رانندگان سرویس این چند ماه حقوق خود را دریافت نکرده بودند.

وی افزود: درواقع خانواده ها با این تجمع به دنبال احقاق حق رانندگان بودند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره مشکل حقوقی به وجود آمده برای پرداخت هزینه سرویس ایاب و ذهاب گفت: معمولا در سنوات گذشته روال اینگونه بوده است که قراردادی بین پیمانکار و مدارس منعقد و حق‌الزحمه‌ها پرداخت می‌شد. یک علت طولانی شدن روند عقد قراردادها در سال جاری این بود که می‌خواستند نوع قراردادها را تغییر دهند و آن را میان پیمانکار و تاکسیرانی منعقد کنند.

طریفی ادامه داد: در نهایت روز گذشته توافق شد که قرارداد پیمانکاران به روال قبل و مستقیم با مدارس منعقد شود و شهرداری هزینه ایاب و ذهاب را به صورت مستقیم به حساب مدرسه واریز کند. قراردادی که باید منعقد می‌شد، به دست همکاران ما در شهر تهران رسیده و به این ترتیب مدیران مدارس با پیمانکاران هماهنگ کرده و قرارداد منعقد می‌کنند.  

وی با اشاره به اینکه تامین اعتبار از چندی پیش از سوی شهرداری تهران انجام شده است و مشکلی در زمینه اعتبارات وجود ندارد اظهار کرد: ما حدود ۵۰۰۰ هزار دانش آموز استثنایی در تهران داریم که ۸۰ تا ۹۰ درصد آنها از سرویس استفاده می‌کنند. البته در ماه‌های گذشته، ایاب و ذهاب دانش‌آموزان متوقف نشده بود و رانندگان بدون دریافت هزینه بچه‌ها را جابه جا می‌کردند که با عقد قرارداد مشکل آنها حل می‌شود. 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *