فعالان و مؤدیان زکات استان قم تجلیل شدند

سادس/قم جشنواره علمی، ترویجی، تکریمی زکات استان قم با حضور آیت الله سعیدی، امام جمعه و رئیس ستاد زکات، آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی و مهری، مدیرکل زکات کمیته امداد کشور و جمعی از مدیران استان قم در مجتمع فرهنگی آموزشی حضرت معصومه (س) برگزار شد.

محسن مسعودیان‌راد، مدیرکل کمیته امداد استان قم، سه شنبه بیست و پنجم بهمن ماه در همایش تجلیل از فعالان و مودیان زکات و پژوهشگران و هنرمندان ۴۰ اثر از  ۴۰۵ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره علمی، ترویجی، تکریمی زکات استان قم، با اشاره به نمونه‌هایی از آیات زکات در قرآن کریم گفت: آیات مکی زکات عبادی و فردی هستند و آیات مدنی زکات با ولایت گره خورده‌اند که معنی آن این است که عبودیت و عدالت فقط با مدیریت ولایتی امکان‌پذیر است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه این نهاد در هر روستا یک عامل زکات پیش‌بینی کرده است، افزود: در استان قم این فریضه الهی در روستاها، شهرستان‌ها و استان با برنامه‌ریزی انجام شده و حاصل آن زکات ۲۵ میلیارد تومانی مؤدیان در سال‌جاری و رشد چهار برابری آن نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است ولی برای احیاء کامل این واجب الهی باید به سمت جهانی‌سازی زکات حرکت کنیم.

وی طراحی و فعال کردن ۹ مرکز تخصصی زکات با هدف مردمی‌سازی آن در استان قم را خاطرنشان و اظهار کرد: ۲۰ درصد از زکوات استان زکات واجب و ۸۰ درصد زکات مستحبی است.

مسعودیان‌راد ادامه داد: ۷۵ درصد از زکات‌ پرداختی به این نهاد برای معیشت، درمان، تأمین مسکن، جهیزیه و امور اشتغال نیازمندان مصرف شده است و ۲۵ درصد نیز در امور عام‌المنفعه مناطق و روستاهایی که در آنها زکات پرداخت شده است هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه ۴۰۵ اثر به دبیرخانه جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان قم رسیده است گفت: ۳۹ اثر مقالات علمی و بقیه آنها آثار هنری در ابعاد خوشنویسی، نقاشی، عکس‌ نوشته، انیمیشن و دیگر موضوعات هنری بوده است.

در حاشیه این همایش در استان قم، نمایشگاهی از آثار ارسالی، کتب قدیمی و سنگی زکات و غرفه‌های خوشنویسی و پاسخگویی به احکام زکات نیز برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *