جوکار: سفر رئیس‌جمهور به چین برای اقتصاد کشور بسیار امیدوار کننده است

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: سفر رئیس جمهور به چین و احیای توافق راهبردی این پیام را برای طرف های غربی و دنیا دارد که قرار نیست جمهوری اسلامی همه تخم مرغ های خود را در سبد یک کشور و یا یک تیم مانند گروه برجام قرار دهد.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با سادس، درباره دستاوردهای سیاسی و اقتصادی سفر رئیس جمهور به چین، بیان کرد: ما هرچقدر بتوانیم در حوزه اقتصاد و تجارت با کشورهای مختلف توافقنامه هایی تنظیم و سرمایه گذار خارجی جذب کنیم منجر به رشد و شکوفایی اقتصاد کشور خواهد شد و یقینا توسعه روابط اقتصادی با سایر کشورها می تواند تاثیر بسزایی در رشد و توسعه کشور بر جای بگذارد.

دولت سیزدهم در تلاش است تا توافق راهبردی با چین را عملیاتی کند

وی در ادامه اظهار کرد: توافق راهبردی با چین سالیان سال است که معطل مانده است، این معطلی نیز موجب شد تا طرف مقابل ما این توافق را جدی نگیرد. دولت سیزدهم در تلاش است تا این توافق راهبردی را احیا کرده و آن را عملیاتی کند. عملیاتی کردن توافق راهبردی با چین تاثیرات زیادی بر محیط اقتصاد کشور برجای خواهد گذاشت.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به دنبال سفر رئیس جمهور به چین و احیای توافق راهبردی، سرمایه گذاری خارجی در کشور و پیشبرد پروژه های زیرساختی کلید خواهد خورد. از سوی دیگر این سفر یک پیامی برای طرف های غربی و دنیا دارد و آن هم این است که قرار نیست که جمهوری اسلامی همه تخم مرغ های خود را در سبد یک کشور و یا یک تیم مانند گروه برجام قرار دهد.

بهترین گزینه توسعه روابط اقتصادی است

جوکار در پایان تاکید کرد: قرار نیست که ما صبر کنیم تا غرب گشایشی برای ما ایجاد کند، بهترین راه و روش، توسعه روابط اقتصادی کشور است. سفر رئیس جمهور به چین برای اقتصاد کشور بسیار امیدوار کننده است و قطعا این سفر پیام مثبتی برای سرمایه گذاری در داخل کشور و بازار کسب و کار خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *