حدادی: سفر رئیس‌جمهور به چین حرکت راهبردی برای پیشرفت اقتصادی کشور است

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، تاکید کرد: قطعا سفر رئیس جمهور به چین یک حرکت راهبردی در راستای پیشرفت اقتصادی کشور است و می تواند نتایج خوبی با توجه به اهداف پیش بینی شده چه در بحث اقتصادی و چه در بحث سیاسی به دنبال داشته باشد.

علی حدادی در گفت‌وگو با سادس، درباره دستاوردهای سیاسی و اقتصادی سفر رئیس جمهور به چین، بیان کرد: سفر رئیس جمهور به چین دارای ظرفیت بسیار خوب اقتصادی به خصوص در حوزه پیمان شانگهای است؛ این سفر در اقتصاد کشور می تواند اثرگذار باشد و با توجه به ظرفیتی که کشور چین دارد و ظرفیت هایی که در کشور ما وجود دارد قطعا توسعه روابط بین دو کشور در اقتصاد کشور اثرگذار خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: در کنار مباحث اقتصادی و راهبردی، قطعا این سفر در حوزه سیاسی نیز اثرگذار خواهد بود. این سفر می تواند دستاوردهای خوبی در زمینه همکاری دوجانبه بین دو کشور به همراه داشته باشد. مولفه هایی که در پیمان شانگهای دیده شده است و مولفه هایی که در پیمان بریکس دیده شده است از منظر اقتصادی برای کشور دستاوردهای خوبی دارد.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ، چهارباغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اهداف پیمان شانگهای خارج کردن دلار از روابط بین دو کشور است تا سلطه دلار کنار برود؛ با توجه به تجارت فی‌مابین کشورهای هم پیمان در شانگهای دلار زدایی از روابط اقتصادی قابل تحقق بوده و می تواند تاثیر خوبی برجای بگذارد.

حدادی در پایان تصریح کرد: قطعا این سفر یک حرکت راهبردی در راستای پیشرفت اقتصادی کشور است و می تواند نتایج خوبی باتوجه به اهداف پیش بینی شده چه در بحث اقتصادی و چه در بحث سیاسی داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *