ضرورت پرداخت تسهیلات از منابع ارزی صندوق توسعه ملی به کشاورزان

سادس/خراسان شمالی یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت پرداخت تسهیلات از منابع ارزی صندوق توسعه ملی با تضمین دولت به کشاورزان تاکید کرد.

امان الله حسین پور رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی و نماینده مردم اسفراین، بام و صفی آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سادس اظهار کرد: طبق قانون برنامه ششم توسعه، دولت اجازه دارد ۱.۸ میلیارد یورو ازمنابع ارزی صندوق توسعه ملی را به صورت تسهیلات ارزی با تضمین دولت در بخش کشاورزی هزینه کند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حمایت مجلس از این حکم می تواند در توسعه زیرساخت های کشاورزی مناسب باشد، افزود: با حمایت مجلس از این فرآیند، زمینه اجرای الگوی کشت، تعمیر و بازسازی قنوات، اجرای طرح آبخیزداری، توسعه روش های نوین آبیاری، تعمیر ماشین آلات، راه های عشایر، تعمیر و بازسازی قنوات، زهکشی زمین های شالیزار و… فراهم شود.

وی تغییرات نرخ ارز را فرصتی در توسعه صادرات و تولید کشور و البته موجب نگرانی در بخش کشاورزی دانست و گفت: نباید اجازه دهیم کشاورزان متضرر شوند.

حسین پور همچنین به واگذاری برخی شرکت های دولتی به مجموعه های دیگر به دلیل تهاتر بدهی های قبلی به آن ها، بیان کرد: دولت بعضا بدون هیچ گونه اهلیتی، شرکت هایی که در لیست واگذاری اصل ۴۴ قرار گرفته بودند را در جهت رفع بدهی به سازمان تامین اجتماعی واگذار کرد. در این زمینه شرکت فولاد شهرستان اسفراین به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد که تنش های بسیاری در این حوزه داشت.

وی از تهاتر در این زمینه انتقاد کرد و افزود: دولت موظف است طبق اصل ۴۴ نسبت به فروش این شرکت ها و رد دیون اقدام نماید؛ چراکه واگذاری این شرکت ها در قالب تهاتر، مخالف اصل ۴۴ است و باعث ایجاد ورشکستگی و بیکاری کارگران می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *