سفر رییس جمهور به چین گامی در جهت افزایش سطح رابطه دو کشور است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چین و ایران برای یکدیگر عمق راهبردی هستند گفت که هدف و چشم انداز توافق ۲۵ ساله برای ارتقای سطح رابطه به سطح راهبردی در تمام جوانب دفاعی، امنیتی و اقتصادی است که این مهم مستلزم رفت و آمدهای در سطح سران، وزرا و کارشناسی است و این سفر هم در این راستا صورت می گیرد.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با سادس با اشاره به سفر رییس جمهوری به چین گفت: کشور چین از کشورهایی است که برای ایران به عنوان عمق راهبردی تعریف می شود؛ چین دارای ظرفیت های بسیار خوبی است که ما می توانیم با استفاده از آن خیلی از نیازهایمان را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر بسیاری از ظرفیت‌ها ما برای چین مغتنم است و چین خیلی از نیازهای خود را از طریق جمهوری اسلامی ایران تامین می کند لذا چین و ایران برای یکدیگر عمق راهبردی هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: با توجه به برنامه همکاری ۲۵ ساله با چین و اینکه دنبال ارتقای سطح رابطه به سطوح راهبردی هستیم، طبیعتا باید رفت و آمدها در سطح سران صورت گیرد؛ این بدان معناست که دو کشور برای ارتقای رابطه خود جدی هستند.

وی در پایان بیان کرد: هدف و چشم انداز توافق ۲۵ ساله برای ارتقای سطح رابطه به سطح راهبردی در تمام جوانب دفاعی، امنیتی و اقتصادی است که این مهم مستلزم رفت و آمدهای در سطح سران، وزرا و کارشناسی است و این سفر هم در این راستا صورت می گیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *