آخرین وضعیت دعوای حقوقی انتخابات سوارکاری/ وزارت ورزش جلو افتاد

آخرین وضعیت دعوای حقوقی انتخابات سوارکاری/ وزارت ورزش جلو افتاد

آخرین وضعیت دعوای حقوقی رییس سابق فدراسیون سوارکاری و وزارت ورزش و جوانان حاکی از این است که در آخرین تصمیم اتخاذ شده دیوان عدالت اداری به سود وزارت ورزش رای داده است.

به گزارش سادس، در حالی که قرار بود مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری شنبه ۲۱ خرداد سال جاری با حضور ۳ نامزد شامل محمد کاظمیان، ‌محمد اسد مسجدی و مسعود خلیلی برگزار شود، وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد به دلیل بررسی و رسیدگی به ادعاها و شکایت‌های واصله برخی کاندیداهای احراز پست ریاست این فدراسیون، انتخابات این فدراسیون باید با ۱۰ روز تعویق برگزار شود اما در نهایت فدراسیون سوارکاری اعلام کرد که مجمع انتخاباتی این فدراسیون ۲۱ خرداد سال جاری برگزار می‌شود و به صورت رسمی از سوی وزارت ورزش و جوانان در خصوص لغو یا برگزار نشدن انتخابات تصمیمی اعلام نشده است.

سرانجام نیز مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری ایران، ۲۱ خرداد سال جاری در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد و ۴۷ نفر از اعضای حاضر در مجمع، برگ رای خود را به صندوق انداختند و در پایان مسعود خلیلی با ۴۵ رای به عنوان رییس فدراسیون سوارکاری انتخاب و ۲ مورد از آرای ماخوذه به دلیل مخدوش بودن باطل اعلام شد.

دستور موقت دیوان مبنی بر توقف انتصاب سرپرست فدراسیون

با شکایت مسعود خلیلی از وزارت ورزش و جوانان، دیوان عدالت اداری دستور موقتی مبنی بر توقف اجرای ابلاغیه با موضوع انتصاب سرپرست فدراسیون سوارکاری صادر کرد.

شعبه ۳۵ دیوان عدالت اداری با بررسی دلیل و مدارک شاکی و بر اساس خواسته در رای آورده بود: «نظر به اینکه مطابق مواد ۳۴ و ۳۵ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری شاکی می‌تواند ضمن تقدیم دادخواست در صورت ادعای بروز خسارت غیرقابل جبران یا خسارتی که جبران آن متعسر باشد تقاضای صدور دستور موقت کند و فی ما نحن فیه شاکی مدعی بروز خسارات مذکور است و از طرفی با توجه به آثار تصمیم موضوع خواسته فوریت و ضروریت صدور دستور را ایجاب می‌کند. شعبه دیوان مستندا به مواد مذکور مبادرت به صدور دستور موقت مبنی بر توقف اجرای ابلاغیه با موضوع خواسته می‌نماید. دستور صادره فورا و تا زمان لغو آن یا صدور تصمیمات تبصره ماده ۳۵ قانون فوق الذکر قابل اجرا است».

انتصاب سرپرست جدید

۲۳ شهریور سال جاری بود که از سوی وزیر ورزش و جوانان، محمود حیدری به عنوان سرپرست فدراسیون سوارکاری معرفی شد اما طولی نکشید که پس از  شکایت مسعود خلیلی از وزارت ورزش و جوانان و دستور موقت دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف اجرای ابلاغیه با موضوع انتصاب سرپرست فدراسیون سوارکاری، وزیر ورزش و جوانان ۱۵ آذر سال جاری در حکمی رضا زندی خواری را به عنوان سرپرست فدراسیون سوارکاری منصوب کرد.

دادخواست جدید خلیلی

لیلا بخشیوند، وکیل رییس پیشین فدراسیون سوارکاری در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به این که مجددا از سوی وزارت ورزش و جوانان سرپرست تعیین شده است، دو مرتبه دادخواستی مبنی بر ابطال حکم سرپرستی به شماره مشخص مطرح کردیم، اظهار کرد: خواستار توقف اجرای حکم سرپرستی، بازگشت و ابقای مسعود خلیلی از شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری شدیم و اصل خواسته ما ابطال حکم سرپرستی زندی و بازگشت و ابقای خلیلی به مسند ریاست است.

وی ادامه داد: خواستار دستور موقت مبنی بر توقف اجرای حکم سرپرستی بودیم که جلسه‌ای در این رابطه برگزار اما این دستور موقت از سوی دیوان عدالت اداری رد و اعلام شد که خسارت غیرقابل جبرانی به فدراسیون وارد نمی‌شود که دستور موقت صادر شود.

وکیل رییس پیشین فدراسیون سوارکاری با تاکید بر این که رسیدگی به اصل خواسته مبنی بر ابطال حکم سرپرستی زندی، بازگشت و ابقای خلیلی مورد رسیدگی قرار نگرفته است، افزود: فعلا از سوی دیوان عدالت اداری صرفا به مقوله دستور موقت مبنی بر توقف اجرای حکم سرپرستی رسیدگی شده است.

مجمع سوارکاری ابطال است؟

پس از برگزاری انتخابات فدراسیون سوارکاری، محمد کاظمیان و محمد اسدمسجدی در شعبه ۳۵ دیوان عدالت اداری با موضوع شکایت و خواسته «درخواست ابطال انتخابات غیرقانونی مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۲۱ فدراسیون سوارکاری» خواستار ابطال انتخابات فدراسیون سوارکاری شدند که در نهایت پس از صدور رای اولیه از سوی شعبه دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال انتخابات مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۲۱ فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران، از سوی مسعود خلیلی به دلیل اعتراض به رای صادره، درخواست تجدیدنظر خواهی شده است و شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری در این رابطه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وکیل رییس پیشین فدراسیون سوارکاری با اشاره به اینکه برخی اعلام می‌کنند مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری ابطال شده اما این مجمع هنوز ابطال نشده است و رای بدوی قابل اعتراض بوده و قطعی نیست، گفت: دلیلی بر ابطال مجمع نیست و باید تجدید نظر در این رابطه تصمیم گیری و اگر رای صادره از سوی شعبه ۳۵ را تایید کند، رای قطعی صادر شده و می‌توانیم بگوییم مجمع ابطال شده است اما در این مرحله هنوز رای قطعی صادر نشده و هنوز مجمع ابطال نشده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *