تنها نماینده اسکیت برد ایران از کسب سهمیه المپیک پاریس بازماند

تنها نماینده اسکیت برد ایران از کسب سهمیه المپیک پاریس بازماند

تنها نماینده اسکیت برد ایران که برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس به شارجه امارات رفته بود از کسب سهمیه بازماند.

آرین استحمامی تنها نماینده اسکیت برد ایران در حالی  ۷ بهمن به مدت یک هفته برای شرکت در رقابتهای انتخابی کسب سهمیه المپیک پاریس همراه یک مربی و سرپرست عازم شارجه امارات شد که با کسب ۱۱۲ امتیاز از بین ۱۹۰ شرکت کننده از کسب سهمیه بازماند.

حمیدرضا بخارایی دبیر فدراسیون اسکیت در گفت وگو با سادس، درباره علت ناکامی نماینده ایران از کسب سهمیه المپیک پاریس، اظهار کرد: برای نخستین بار نماینده‌ای از ایران در رشته اسکیت برد برای شرکت در مسابقات انتخابی کسب سهمیه المپیک راهی امارات شد. اکثر ورزشکاران شرکت کننده در این رقابتها از برترینهای دنیا بودند و کسب سهمیه به راحتی امکانپذیر نبود.

وی گفت: هر چند در شارجه امارات موفق به کسب سهمیه نشدیم، اما تجربه خوبی برای آرین استحمامی و کادر فنی بود تا در رقابتهای آینده با بررسی نقاط ضعف و قوت خود با آمادگی بهتری شرکت کنیم.

دبیر فدراسیون اسکیت پیرامون این پرسش که آیا تنها برای کسب تجربه در مسابقات انتخابی کسب سهمیه المپیک شرکت کرده بودید، افزود: سال آینده چون آخرین مسابقه انتخابی کسب سهمیه المپیک در رم ایتالیا برگزار می‌شود، ترجیح دادیم با هزینه کمتر ورزشکار به دبی اعزام کنیم تا شانس خود را برای کسب سهمیه در اسکیت برد محک بزنیم اما سطح مسابقات بسیار بالا بود. به هر صورت باید ورزشکار در چنین تورنمنت‌هایی شرکت کند تا تجربه کافی برای ارزیابی عملکرد خود کسب کند.

بخارایی همچنین با اشاره به رایزنی با مربیان خوب اسکیت برد در جریان مسابقات انتخابی کسب سهمیه المپیک در شارجه امارات، خاطرنشان کرد: هر چند موفق به کسب سهمیه المپیک نشدیم، اما فرصت خوبی فراهم شد تا بتوانیم با مربیان خوب این رشته در جریان مسابقات رایزنی داشته باشیم تا بتوانیم با برگزاری دوره‌های آموزشی در کشور، از تجربیات آنها برای ارتقای سطح مربیان ایرانی استفاده کنیم.

وی در پایان پیرامون این پرسش که با توجه به حضور آرین استحمامی در امارات، احتمال اعزام دوباره وی به رم ایتالیا وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: هنوز مشخص نیست که در این مسابقات ورزشکاری را اعزام کنیم یا خیر و بستگی به صلاحدید کادر فنی دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *