فرگوسن از زبان "صخره صربستانی"

فرگوسن از زبان "صخره صربستانی"

نمانیا ویدیچ به بزرگترین نقطه قوت سر الکس فرگوسن در دوران حضور این سرمربی در اولدترافورد اشاره کرده است.

به گزارش سادس، سرآلکس فرگوسن، نمانیا ویدیچ را در سال ۲۰۰۶ با مبلغ ۷ میلیون پوند از اسپارتاک مسکو به اولدترافورد آورد و این بازیکن صرب با ریو فردیناند زوج بسیار خوبی تشکیل داد.

ویدیچ در طول ۹ فصل حضورش در یونایتد، کاپیتان باشگاه شد و زیر نظر فرگوسن پیشرفت زیادی کرد.

مدافع سابق یونایتد، قبل از خروج از اولدترافورد در سال ۲۰۱۴، پنج عنوان قهرمانی لیگ برتر، یک لیگ قهرمانان و سه قهرمانی جام اتحادیه را بالای سر برد. او در ادامه برای اینترمیلان بازی کرد و ۲۸ بازی برای این باشگاه انجام داد اما با مصدومیت مواجه شد و در سال ۲۰۱۶ رسما اعلام بازنشستگی کرد.

ویدیچ در مورد دوره فوتبالش زیر نظر فرگوسن، از این سرمربی اسکاتلندی به خاطر ذهنیت قوی و رهبری بی نظیرش در یونایتد تمجید کرد. ستاره سابق یونایتد همچنین عنوان کرد که قوی‌ترین ویژگی فرگوسن ارتباط خوب با شاگردانش بود.

ویدیچ به تایمز گفت: او اولین کسی بود که دانشمند ورزش را وارد فوتبال کرد و از دادن فرصت به بازیکنان جوان هراس نداشت و در واقع این فرصت را به مربیان جوان داد تا تمرینات را نیز با اجرای الگوهای مدرن بر عهده بگیرند؛ مانند کارلوس کی‌روش. این هم به مربیان و هم به بازیکنان اعتماد به نفس می داد. سر الکس می دانست که فوتبال همیشه در حال پیشرفت است اما او همچنان هویت خود را حفظ می کرد. او می‌ خواست تیمش همیشه به روز، فوتبال بازی کند. رهبری فرگوسن بسیار بی نقص بود و خوشحالم که چندین سال زیر نظر او بودند. هیچ مربی دیگری را نمی شناسم که بتواند گروه بزرگی از بازیکنان را به این خوبی مدیریت کند. با رسانه ها، بازیکنان، کارکنان ارتباط  خوبی برقرار کند و موفقیت را برای تیمش به ارمغان بیاورد.

او در بخش دیگری از صحبت های خود نیز افزود: من معتقدم که بزرگترین نقطه قوت سر الکس ارتباط با مردم بود. وقتی با بازیکنان صحبت می‌کرد، احساس می‌کردم که بیشتر به آنها اعتقاد دارد تا خودشان. او این تصور را به شما می داد که فکر می‌کند شما در آن پست از هر کسی بهتر هستید. اگر کسی به او بازیکنی از رئال مادرید پیشنهاد می‌داد، می‌گفت: نه! بازیکن من بهتر است و نیاز به خرید جدید ندارم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *